بهترین دکتر روانشناس در تهران برای درمان افسردگی و وسواس

کدخبر: 2367536

افسردگی جز رایج ترین بیماری های روانی است که که بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی 264 میلیون نفر دچار افسردگی هستند. بسیاری از افراد افسردگی را با تغییرات خلق و خوی معمولی اشتباه می‌گیرند در حالی که افسردگی باعث رنجش افراد در محیط کار، مدرسه یا جامعه است.

نسیم آنلاین :

بهترین دکتر روانشناس در تهران و درمان های ریشه ای

افسردگی جز رایج ترین بیماری های روانی است که که بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی 264 میلیون نفر دچار افسردگی هستند. بسیاری از افراد افسردگی را با تغییرات خلق و خوی معمولی اشتباه می‌گیرند در حالی که افسردگی باعث رنجش افراد در محیط کار، مدرسه یا جامعه است. افسردگی در شدیدترین نوع خود باعث خودکشی می‌شود که سالانه 800000 نفر براثر خودکشی ناشی از افسردگی جان خود را از دست می‌دهند. اما جای نگرانی نیست که با مراجعه به بهترین دکتر روانشناس در تهران می‌توانید درمان افسردگی را شروع کنید.

یکی دیگر از بیماری‌های رایج وسواس است که با نام شناخته می‌شود. دو جز اصلی وسواس تردید و احساس گناه است که اگر شما این دو حس را شدیدا تجربه نکنید به احتمال زیاد به وسواس دچار نمی‌شوید. بر اساس گزارش‌ها از بین 40 بزرگسال آمریکایی دست کم 1 نفر با وسواس فکری و عملی دست و پنجه نرم می‌کند.

برای درمان این نوع اختلالات باید به بهترین دکتر روانشناس در تهران که در زمینه درمان افسردگی و درمان وسواس فکری تجربه و مهارت لازم را دارد مراجعه کنید. همراه ما باشید تا در ادامه درباره خصوصیات افراد دارای وسواس فکری و افسردگی و درمان های قطعی آن یاد بگیریم.

هفت علامت مهم افسردگی که باید بدانید

از دست دادن نزدیکان، از دست دادن شغل یا پایان یک رابطه عاشقانه تجربه‌های تلخی هستند که اکثر افراد تجربه می‌کنند و در نتیجه آن مدتی ناراحت‌اند و سوگواری می‌کنند. اما اگر به طور دائم حس ناراحتی یا از دست دادن را دارید این موضوع را جدی‌تر پیگیری کنید. در اینجا به هفت علامت شایع افسردگی پرداخته‌ایم.

  • احساس اندوه مداوم
  • عدم تمایل به فعالیت هایی که قبلا برایتان لذت بخش بوده
  • کاهش یا افزایش وزن
  • تغییر چشم گیر اشتها
  • احساس تنبلی یا پریشانی
  • پایین بودن انرژی و احساس خستگی
  • عدم توانایی در تمرکز و تصمیمگیری
  • فکر به خودآزاری، مرگ یا خودکشی

افسردگی می تواند برای هر فردی حتی کسانی که شما فکر می‌کنید در شرایط ایده‌آل زندگی می‌کنند هم اتفاق بیافتد. زیرا عوامل مختلفی در ایجاد افسردگی نقش بازی می‌کنند.

تغییرات بیوشیمیایی: گاهی تغییراتی مانند زیاد و کم شدن برخی از مواد شیمیایی یا هورمون ها در مغز می‌تواند باعث ایجاد علائم افسردگی شود.

ژنتیک: افسردگی می‌تواند به طور موروثی در میان خانواده انتقال پیدا کند. برای مثال اگر از بین دو دوقلوی همسان یکی از آن ها به افسردگی مبتلا شود به احتمال 70 درصد دیگری هم یه زمانی در زندگی به آن مبتا خواهد شد.

خصوصیات شخصی: افرادی که اعتماد بنفس پایین دارند یا عزت نفس را در خود پرورش نمی‌دهند در خطر ابتالای افسردگی قرار دارند. همچنین منفی‌نگری یا مثبت‌نگری شما نقش مهمی در حفظ سلامت روحتان دارد.

عوامل محیطی: بدون شک تاثیر عوامل محیطی بر افسردگی را نمی‌توان انکار کرد. چرا که خشونت مداوم، بی‌توجهی، انواع سوء استفاده و حتی فقر ممکن است شخصی را مستعد ابتلا به افسردگی کند.

بهترین دکتر روانشناس در تهران و انتخاب درمان مناسب

بر اساس تجربیات علمی اخیر، افسردگی جز بیماری های است که با مراجعه به بهترین دکتر روانشناس در تهران امکان درمان آن بیشتر وجود دارد. بطوری که 80 تا 90 بیماران به درمان‌ها پاسخ مثبت نشان داده و بهبود یافته‌اند.

  • درمان دارویی: همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم بالا پایین شدن مواد شیمیایی در مغز در بروز افسردگی موثر است. بخشی از درمان افسردگی شدید شامل تجویز داروهای ضدافسردگی و تنظیم این مواد است.
  • جلسات رواندرمانی: از جلسات مشاوره برای درمان افسردگی خفیف می شود. برای درمان افسردگی پیشرفته نیز از جلسات مشاوره به همراه درمان دارویی استفاده می‌کنند.
  • الکتروشوک تراپی یا (ECT) : الکتروشوک‌ تراپی معمولا برای بیمارانی استفاده می شود که به دیگر درمان‌های افسردگی پاسخ نداده‌اند. این درمان معمولا 2 یا 3 بار در هفته برای بیماران مزمن استفاده می‌شود.

درمان افسردگی نیاز به مداومت و پیگیری دارد. اگر در اطرافیان شما کسانی هستند که به افسردگی مبتلا شده‌اند، حمایت های عاطفی و روانی خودرا از آنان دریغ نکنید و تحت نظر بهترین دکتر روانشناس در تهران درمان افسردگی را آغاز کنید.

افراد مبتلا به وسواس چه ویژگی دارند؟

ریشه اصلی وسواس اضطراب درونی شماست و اگر در پروسه درمان وسواس اضطراب‌های درونی خود را کشف و حل کنید در درمان وسواس موافق خواهید بود.

  • بررسی کننده: این افراد دائما اطراف خود را بررسی می کنند تا از آرام بودن شرایط مطمئن شوند. برای مثال بررسی دائم شیر آب که آیا به خوبی بسته شده؟
  • شوینده: هراس این دسته از بیماران وسواس آلودگی است. این افراد دائما در حال شست‌وشو و تمیز کردن هستند تا مبادا درگیر بیماری‌های ناشی از آلودگی شوند.
  • مرتب کننده و شمارشگر: ترتیب خاص اعداد، رنگ‌ها، چینش وسایل در یخچال یا دکور خانه برای این افراد از اهمیت خاصی برخوردار است. بطوری که همه چیز باید با نظم و ترتیب و تقارن چیده شده باشد.
  • احتکار کننده: افرادی که از بیرون انداختن اشیا ترس دارند در این دسته قرار می‌گیرند. این افراد مجبور به نگهداری و انبار‌کردن همه اشیایی هستند که فکر می‌کنند اگر بیرون بیاندازند اتفاق بدی رخ می‌دهد.

روانشناس و درمان وسواس

بخشی از درمان وسواس شامل تمرین کردن برخی از عادت ها در طولانی مدت می‌شود. در درمان وسواس مصرف دارو می‌تواند 30 تا 70 درصد از نشانه های وسواس را کاهش دهد اما همه افراد با استفاده از دارو بهبود نمی یابند. دارو بیشتر می‌تواند کنترل کننده علائم باشد تا آن را درمان کند. برای همین خوب است که این نکات را با هم بررسی کنیم که چطور بدون استفاده از دارو و با ایجاد عادت های مثبت بر وسواس غلبه کنید. برای مثال:

افکار وسواسی خود را یادداشت کنید.

هنگامی که درگیر یک فکر وسواسی می شوید سریعا آن را یادداشت کنید و پس از چندبار تکرار متوجه کم شدن افکار وسواسی می شوید.

به مرور با وسواس‌های خود رو‌به‌رو شوید.

در اینجا یاد بگیرید که با وسواس خود رو به رو شوید و از پاسخ دادن به آن اجتناب کنید. مثلا اگر به جایی دست زدید سریعا اقدام به شستن دست‌ها نکنید.

استرس و اضطراب را مدیریت کنید.

اگر در اطرافیان شما بیمار وسواسی وجود دارد از انتقاد و سرزنش کردن او اجتناب کنید. دائما به او نگویید که رفتارهای وسواسی را کنار بگذارد چراکه اینکار در طول یک شب امکان پذیر نیست. تا حد امکان صبور باشید و با مهربانی برخورد کنید و سعی کنید حمایت کنید. حمایت کردن به معنای همراهی کردن با وی در اعمال وسواسی نیست بلکه با مراجعه به بهترین دکتر روانشناس در تهران می‌توانید درمان قطعی وسواس را برای او پیدا کنید.

بهترین دکتر روانشناس در تهران راهکارهای ساده را توصیه نمی کند

افراد زیادی هستند که برای مشکلات خود به دنبال ‌راه حل های ساده و آسان هستند، متاسفانه باید به شما بگوییم که راه حل های جادویی برای بهبود وضعیت وچود ندارد. ما در اینجا به معرفی کلی درمان افسردگی و درمان وسواس پرداختیم و برخی از روش‌های درمان افسردگی و وسواس را بررسی نمودیم. به یاد داشته باشید که با انتخاب بهترین دکتر روانشناس در تهران و پیگیری و همکاری در درمان قطعی وسواس و افسردگی می‌توانید بهبود پیدا کنید. همچنین همیشه بهترین درمان ها، درمان های دارویی نیستند. بلکه شما باید با تمرین برخی عادت ها یا شرکت در جلسه های مشاوره با بهترین دکتر روانشناس در تهران به این فرآیند سرعت دهید.

ارسال نظر: