دورهم جمع نشویم

کدخبر: 2367576

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: آن چیزی که موجب کاهش بیماری کرونا شده است خود مردم بوده اند

قاسم جان بابایی، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، افزود: هر موقع مردم رعایت کرده اند بار بیماری کاهش پیدا کرده است و به محض اینکه کمترین غفلتی اتفاق افتاده بار بیماری باز افزایش داشته است.

وی با اشاره به کاهش بیماری در این دو سه هفته اخیر گفت: بیش از ۳۰ تا ۵۰ درصد مراجعات به بیمارستان‌ها کم شده و فرصت برای رسیدگی به بیماران غیر کرونایی بیشتر شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در هر استانی که مردم مقررات و فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کرده اند بار بیماری کمتر شده است افزود: یکی از عواملی که بر میزان مرگ و میر کرونا تأثیر دارد سن بیماران است، حدود ۱۲ درصد بیماران سن بالای ۸۰ سال داشتند، اما ۷۳ درصد فوتی‌های ما مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است از این رو با حفظ افراد مسن می‌توانیم مرگ و میر را تا ۷۰ درصد و بیشتر کاهش دهیم.

جان بابایی درباره عامل دیگر مؤثر بر مرگ و میر گفت: بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت و فشار خون و بیماری‌های قلبی و…، نیز میزان فوت مبتلایان را بالا می‌برد.

وی تصریح کرد: میزان بار بیماری و شیوع اپیدمی هم سومین عاملی است که بر مرگ و میر تأثیر دارد.

معاون وزیر بهداشت همچنین گفت: یکی از عوامل کاهش مرگ و میر هم افزایش مهارت و تجربه تیم درمان و مراقبت‌های آنها است.

جان بابایی با اشاره به تولید واکسن کرونا افزود: موج سینوسی بیماری که اتفاق می‌افتد به رفتارهای اجتماعی مردم و آداب و رسوم وابسته است، اصل، رعایت مقررات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز ار حضور در تجمعات و مهمانی‌ها است.

وی با بیان اینکه مردم نگران واکسن نباشند، گفت: همه داروهایی که به کنترل و درمان بیماری کمک می‌کند در کشور موجود است و تولید می‌شود.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: