۶۰ درصد ابتلا به کرونا در تهران در دورهمی های خانوادگی است

کدخبر: 2367691

معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: بیش از ۶۰ درصد ابتلا به بیماری کرونا در تهران مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است.

نادر توکلی معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با تشریح وضعیت ابتلا به کرونا در شهر تهران، اظهار کرد: از ۳ هفته پیش روند بیماری کرونا در تهران نزولی بوده و آمار بستری های کرونا نسبت به یک ماه گذشته در تهران ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است، اما همچنان بیمارانی که بستری می‌شوند بد حال هستند؛ چراکه بیشتر بیماران مبتلا به کرونا در مرحله پیشرفته بیماری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و همچنان تخت های آی سی یو اشغال است. در طی هفته گذشته روزانه ۳۵۰ بیمار بستری ورودی بیمارستان‌هاست و ۳۵۰ خروجی ترخیصی و فوتی داریم.

معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر پرهیز از برگزاری دورهمی خانوادگی به ویژه در فصل زمستان، گفت: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و ادامه روند نزولی بیماری در تهران دورهمی های دوستانه، خانوادگی و رستوران نشینی باید جمع شود؛ چراکه دورهمی های خانوادگی در صدر ابتلاهای دسته جمعی در تهران قرار دارد و بیش از ۶۰ درصد ابتلا به کرونا در تهران در دورهمی های خانوادگی است.

نگران پیک زمستانی کرونا هستیم

توکلی با بیان اینکه نگران پیک زمستانی کرونا هستیم، ادامه داد: رفت و آمدهای عصر و شب باید کاهش پیدا کند و خوشبختانه در رفتارهای سازمانی دیگر نگرانی نداریم و دستورالعمل های بهداشتی در ادارات به خوبی رعایت می شود، این در حالی است که در ابتدای کرونا نگرانی از رعایت بهداشت در اماکن عمومی مانند پمپ بنزین ها بود اما اکنون این نگرانی ها به حداقل رسیده است.

معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: خوشبختانه طرح شهید سلیمانی از ۳ هفته پیش برای ردیابی افراد در تماس با بیماران کرونا مثبت آغاز و بیماریابی فعال راه اندازی شده است که می تواند بسیار کمک کننده باشد تا با تست های کرونا بتوان در خانواده ها افراد مثبت را شناسایی و جداسازی کنیم.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: