نکاتی کلیدی در خصوص خرید دوربین مداربسته

کدخبر: 2367714

خوشبختانه این روزها آمار استفاده از دوربین مداربسته رو به افزایش بوده و به غیر از ساختمان های تجاری و شرکت ها، مردم عادی نیز برای تأمین امنیت خانه های خود به دوربین های نظارتی روی آورده اند.

نسیم آنلاین : خوشبختانه این روزها آمار استفاده از دوربین مداربسته رو به افزایش بوده و به غیر از ساختمان های تجاری و شرکت ها، مردم عادی نیز برای تأمین امنیت خانه های خود به دوربین های نظارتی روی آورده اند.

اگر همین امروز به ساختمان های کوچه محل سکونتتان نگاهی بیاندازید احتمالاً متوجه خواهید شد که برخی از همسایه هایتان نیز از این دوربین های امنیتی استفاده می کنند و پیش از شما به  خرید دوربین مداربسته اقدام کرده اند. اگر هنوز دوربین نظارتی مناسب ساختمان خود را تهیه نکرده اید یا اصلاً نمی دانید برای تأمین امنیت خانه تان باید از کجا شروع کنید، هم اکنون جای درستی قرار دارید.

در این مقاله تلاش داریم تا مهم ترین و کلیدی ترین نکات در خصوص خرید دوربین مداربسته را با شما در میان بگذاریم تا در انتهای این مطلب دید بازتری نسبت به این ابزار امنیتی و مزایای بهره مندی از آن داشته باشید.

چرا باید از دوربین مداربسته استفاده کنیم؟

بگذارید یک راست برویم سر اصل مطلب و احتمالاً یکی از اساسی ترین سوال های موجود در ذهن شما را در همین ابتدا پاسخ دهیم. شاید بسیاری از افراد بپرسند وقتی از قفل های مطمئن و نرده های بلند برای دیوارهای خانه خود استفاده می کنند دیگر چه نیازی به نصب دوربین مداربسته وجود دارد؟

اجازه دهید صادقانه مطلبی را با شما در میان بگذاریم؛ به جرئت می توان گفت این روزها کمتر خانه ای است که به قفل درب، و نرده و حصار مجهز نباشد. اما همچنان شاهد آمار بالای سرقت هستیم و احتمالاً بسیاری از ما نیز این تجربه شنیدن اخبار مورد سرقت قرار گرفتن خانه های همسایه را داشته ایم.

بنابراین می توان گفت تجهیزات امنیتی که سال هاست به آن ها تکیه کرده ایم دیگر پاسخگوی امنیت و آسایش ما نیستند و شاید وقت آن است که از روش های جدید تری استفاده کنیم.

به کارگیری دوربین مداربسته یکی از مطمئن ترین روش هایی است که حتی ثابت شده است در معرض دید بودن آن نیز عاملی قوی در دفع و دور کردن سارقان می باشد. دوربین مداربسته سند و مدرکی انکار ناپذیر را در اختیار کاربر خود قرار می دهد و کمک می کند تا چهره فرد سارق شناسایی شده و پرونده سرقت انجام شده قابل پیگیری باشد.

اداره ها و ساختمان های تجاری نیز با به کارگیری دوربین های امنیتی می توانند عبور و مرور افراد غریبه به محیط کاری خود را به خوبی کنترل کرده و حتی کیفیت کار کارمندان را نیز تحت نظر خود داشته باشند.

پیش از خرید دوربین مداربسته به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • بررسی نیازها و نوع کاربری: مهم ترین موضوع قابل بررسی پیش از اقدام به خرید، مورد بررسی قرار دادن نیازها و انتظارتی است که از یک دوربین مداربسته داریم. به این منظور ابتدا باید مکان به کارگیری دوربین (فضای خارجی یا داخلی ساختمان) را مشخص کنیم و با توجه به آن نوع دوربین (بولت یا دام) مورد نیاز را تعیین نماییم.
  • شناسایی مشخصات و ویژگی های کالا: برای آنکه بتوانید نیازهای امنیتی خود را تحت پوشش قرار دهید، حتماً باید پیش از خرید مشخصات فنی کامل یک دوربین را بررسی کنید تا در آینده بتوانید از حداکثر قابلیت های آن استفاده کنید. با شناسایی دقیق امکانات یک دوربین می توانید از صرف هزینه های غیر ضروری نیز جلوگیری کنید.
  • اطمینان از اصالت کالا: ساده ترین و در عین حال مطمئن ترین راه برای اطمینان از اصالت یک کالا، تحقیق در خصوص برند تولید کننده آن کالاست. در حال حاضر برند های شناخته شده ای چون ITR ، ویزیترون ، داهوا و هایک ویژن در کشور ما مشغول به فعالیت هستند و اعتبار و اصالت آن ها نیز سال هاست که به کاربرانشان ثابت شده است.
  • برآورد هزینه ها: توجه کنید که خرید دوربین مداربسته انتهای راه نیست و برای تأمین امنیت ساختمان خود باید تجهیزات جانبی چون دستگاه ذخیره ساز تصویر، کابل و انوع فیش را نیز تهیه کنید. بنابراین بودجه ای که به این منظور در نظر گرفته اید را طوری تقسیم کنید تا بتوانید مناسب ترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین تجهیزات امنیتی را تهیه نمایید.
  • خدمات پس از فروش: شاید مهم ترین فاکتور قابل بررسی در خصوص یک دوربین نظارتی، خدمات پس از فروشی باشد که یک برند و فروشنده برای کالای خود در نظر می گیرد. با بررسی خدمات پس از فروش و اعتبار گارانتی یک دوربین مداربسته تا حد زیادی می توان از کیفیت آن نیز اطمینان حاصل کنید. توجه کنید که برند عرضه کننده دوربین، حتماً خدمات پس از فروشی را برای کالای خود در نظر گرفته باشد تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوانید به پیگیری آن بپردازید.

آشنایی با انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته با توجه به نوع تکنولوژی مورد استفاده در ساختشان و همچنین نوع کارایی شان به انواع مختلفی تقسیم می شوند. اما به طور کلی و رایج ترین انواع دوربین ها از نظر سیگنال انتقالی شان در دو دسته دوربین های آنالوگ AHD و تحت شبکه یا همان IP طبقه بندی می شوند.

به غیر از این تقسیم بندی کلی، دوربین های امنیتی از نظر محیطی که در آن مورد استفاده قرار می گیرند نیز دارای انواع متفاوتی اند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

دوربین های بولت: این دسته از دوربین ها برای فضای باز و خارج از محیط ساختمان طراحی شده اند و به همین دلیل بدنه آن ها اغلب از جنس فلز بوده و مقاومت بیشتری در برابر شرایط جوی مختلف دارند. دوربین های بولت از استاندارد های ضد آب پیروی کرده و لنز آن ها نیز مسافت بیشتری را تحت پوشش خود قرار می دهند.

دوربین های دام: دوربین های دام برای فضای داخلی ساختمان های مسکونی، فروشگاه ها و ادارات طراحی شده اند و بدنه آن ها از مقاومت بالای دوربین های بولت بهره مند نیست. دوربین های دام ظاهر بهتر و مناسب تری برای فضای داخلی ساختمان دارند و البته لنز آن ها از عمق میدان چندان بالایی برخوردار نمی باشد.

یک دوربین مداربسته کارآمد چه ویژگی هایی دارد؟

دوربین مداربسته همانند هر ابزار الکترونیک دیگر از حساسیت بالایی برخوردار بوده و به هنگام خرید آن نیز حتماً باید مشخصات فنی آن را به طور ویژه ای مورد بررسی قرار داد. به همین منظور در ادامه قصد داریم تا برخی از مهم ترین فاکتورهای قابل بررسی برای یک دوربین نظارتی را نام برده و به اختصار شرح دهیم.

  • کیفیت تصویر: قطعاً نباید انتظار داشت کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته به خوبی دوربین های عکاسی باشد؛ اما به طور کلی حتماً باید به رزولوشن تصویر دوربین توجه داشت. به طور کلی دوربین های تحت شبکه به دلیل نوع تکنولوژی پیشرفته تر خود، تصاویر با کیفیت تری نسبت به دوربین های آنالوگ تهیه می کنند. اما در عین حال از نظر اقتصادی نیز کمی گران تر از دوربین های AHD هستند.
  • زاویه دید: زاویه دید دوربین فاکتور مهم دیگری است که معمولاً در دوربین های نظارتی در محدوده 70 درجه می باشد. با این وجود برخی از دوربین ها نیز وجود دارند که اشراف 360 درجه ای بر محیط را در اختیار کاربران می گذارند.
  • قابلیت بزرگنمایی تصویر: برای شناسایی بهتر چهره فرد سارق یا حتی خوانش بهتر پلاک خودروها، بهره مندی یک دوربین از قابلیت بزرگنمایی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.
  • میزان روشنایی تصویر: گرچه با استفاده از دستگاه ذخیره تصویر می توان به صورت دستی روشنایی تصویر را تنظیم نمود؛ اما توجه به عدد دیافراگم لنز یک دوربین که تعیین کننده میزان نور ورودی است نیز ضروری است.
  • قابلیت دید در شب: به جرئت می توان گفت تمام دوربین های مداربسته از قابلیت دید در شب پشتیبانی می کنند؛ اما نکته ای که باعث تمایز آن ها در این ویژگی می شود، برد مسافتی است که برای این قابلیت تعیین شده است. بنابراین حتماً پیش از خرید به مسافت تحت پشتیبانی قابلیت دید در شب توجه نمایید.

آیا می توان برای نصب دوربین مداربسته به دیگران اعتماد کرد؟

در بسیاری از مواقع دوربین مداربسته را برای محیط های خارجی ساختمان و یا برای مکان های عمومی مثل فروشگاه ها یا ساختمان های پر رفت و آمد به کار می برند. برای چنین ساختمان هایی که تصاویر ثبت شده مربوط به حریم خصوصی تان نیست، می توانید برای نصب دوربین از افراد نصب کننده دوربین و متخصصین این حوزه کمک بخواهید.

اما در صورتی که دوربین را برای فضای داخل خانه خود تهیه می کنید، خودتان به نصب آن بپردازید یا حتماً از شرکت های مطمئن و شناخته شده بخواهید تا دوربین را برایتان راه اندازی نمایند. به طور کلی اگر برای نصب دوربین به شرکت های معتبر این حوزه مراجعه کنید، از امنیت اطلاعات ثبت شده توسط دوربین نیز اطمینان بیشتری خواهید داشت.

یکی از مراجع تخصصی حوزه تجهیزات امنیتی و فروشگاه های اینترنتی عرضه کننده دوربین مداربسته، الرت ایران است که مجموعه ای جامع از دوربین های امنیتی بوده و خدمات پس از فروش بسیار مناسبی را نیز ارائه می کند.

از جمله این خدمات می توان به مشاوره رایگان و 24 ساعته تیم پشتیبانی این وب سایت اشاره نمود. به غیر از این مورد، الرت ایران پس از عرضه کالاهایش خریدار را تنها نگذاشته و در صورت تمایل او دوربین و تجهیزات امنیتی مورد نظرش را در محل نصب می نماید.

ارسال نظر: