نرخ خرید تضمینی گندم ۴۸۰۰ تومان می‌شود

کدخبر: 2367935
خبرنگار:

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه شورای تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی حداکثر تا اوایل هفته آینده تشکیل می شود،گفت: براین اساس انتظار می‌رود نرخ خرید تضمینی بزودی تغییر کند.

به گزارش نسیم‌آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر؛ عطاء الله هاشمی با بیان اینکه خوشبختانه قانون اصلاح خرید تضمینی محصولات کشاورزی ابلاغ شده است، گفت: براین اساس شورایی متشکل از ۹ نفر، قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تعیین می‌کنند و نکته قوت قانون جدید این است که شامل سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ هم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ۹ نفر اعضای این شورا، ۶ نفر نماینده کشاورزان هستند، افزود: تنها وزیر جهاد کشاورزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه مسئولان دولتی در این شورا هستند. ضمن اینکه رئیس نظام صنفی کشاورزی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران، نماینده اتحادیه تعاونی‌های روستایی، نماینده سازمان نظام مهندسی و همچنین دو کشاورز خبره که توسط وزیر جهاد کشاورزی تعیین می‌شوند در این شورا حضور دارند.

هاشمی با اشاره به اینکه ناظرانی از مجلس نیز در این شورا حضور دارند، گفت: هفت نفر از اعضای این شورا مشخص شدند و تنها دو نفر کشاورز خبره که وزیر جهاد باید آنها را تعیین کند مانده است و وزیر جهاد کشاورزی نیز احتمالاً تا آخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده این دو نفر را مشخص خواهد کرد و این شورا بلافاصله تشکیل جلسه می‌دهد و درباره قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی تصمیم گیری می‌کند.

وی افزود: دولت خواست قیمت گندم را امسال زودتر اعلام کند تا شامل مصوبه جدید مجلس که اکنون تبدیل به قانون شده، نشود، اما خوشبختانه در قانون ذکر شده که شورای مذکور قیمت امسال را نیز تعیین خواهد کرد.

وی درباره قیمت احتمالی جدید برای خرید تضمینی گندم گفت: بنابراین فکر می‌کنم که نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید همان ۴۸۰۰ تومانی باشد که مد نظر ما بوده چرا که از ۹ عضو شورا، شش نفر با این قیمت موافق هستند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: