۷ منطقه تهران در مقابله با کرونا موفق بودند

کدخبر: 2368370

سرپرست معاونت سازمان مدیریت بحران تهران گفت: مناطق ۱، ۳ ،۴، ۱۶،۱۱،۱۰ و ۱۷ در مجموع از میان مناطق ۲۲ گانه به عنوان مناطق برتر مقابله با کرونا بر اساس شاخص های ارزیابی تعیین و معرفی شدند.

اسماعیل سلیمی گفت: با بررسی عملکرد ستادهای مدیریت بحران ۲۲ منطقه در شهر تهران، مناطق ۱، ۳ ،۴، ۱۶،۱۱،۱۰، و ۱۷ در مجموع از میان مناطق ۲۲ گانه به عنوان مناطق برتر مقابله با کرونا بر اساس شاخص‌های ارزیابی تعیین و معرفی شدند.

به گفته سلیمی این مناطق با بررسی ۱۲ شاخص ارزیابی در نظر گرفته شده از جمله تعداد برگزاری دوره‌های آموزشی، تعداد صدور دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و راهنماهای ابلاغ شده، تعداد اخبار و اطلاعات ارائه شده در فضای مجازی، توزیع اقلام بهداشتی، میزان مشارکت گروه‌های مردمی (دوام، سمن‌ها، بسیج …) و مواردی از این قبیل به عنوان مناطق برتر اعلام شدند.

وی افزود: این اقدامات از ابتدای شیوع بیماری کرونا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی پنجگانه ستاد مقابله با کرونای شهرداری تهران شامل بهداشت محیط و دفع پسماند، آموزش، فرهنگ سازی و مشارکت مردم، تامین و توزیع اقلام و ارزاق عمومی، اطلاع رسانی، بودجه، پشتیبانی و منابع انسانی در حال انجام است و همچنان در دستور کار ستادهای مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران قرار دارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محله در شهر تهران که به اختصار دوام نامیده می‌شوند به شکل کاملاً داوطلبانه و در هماهنگی با ستادهای مدیریت بحران مناطق در پیشبرد اقدامات مقابله با کرونا سهم و نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: