افزایش وام ازدواج جوابگوی مشکلات جوانان نیست

کدخبر: 2368830

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی جوانان گفت: با توجه به وضعیت تورم در کشور، افزایش وام ازدواج هم جوابگوی مشکلات جوانان برای ازدواج نیست.

اعظم کریمی در خصوص بودجه معاونت ساماندهی امور جوانان گفت: مهمترین بخش بودجه معاونت جوانان مربوط به افزایش وام ازدواج بود که پیشنهاد افزایش این وام به رقم ۷۰ میلیون داده شد و مجلس باید درباره آن تصمیم گیری کند و هنوز رقم قطعی مشخص نیست.

وی افزود: البته حتی رقم افزایشی هم با توجه به وضعیت تورم کشور پاسخگوی مشکلات جوانان و تشکیل خانواده نخواهد بود و به عنوان یک مشوق برای ازدواج محسوب نمی‌شود بلکه تنها یک امر کمکی به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی جوانان اظهار داشت: از طرفی در صورت افزایش وام ازدواج، بانک مرکزی مجبور است تا تضامین بیشتری را از متقاضیان دریافت وام درخواست کند و این امر شرایط دریافت وام را برای زوجین سخت‌تر می‌کند.

کریمی تصریح کرد: در نشست اخیری که با فراکسیون زنان مجلس داشتیم بر موضوع ایجاد طرح‌های تشویقی و ایجاد حمایت‌هایی علاوه بر وام ازدواج برای ازدواج جوانان تاکید داشتیم و امیدواریم که مجلس یازدهم بتواند در کنار پرداخت وام ازدواج طرح‌های دیگری را برای تسهیل شرایط تشکیل خانواده ایجاد کند.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: