انجمن گلف آمریکا هم ترامپ را کنار گذاشت

کدخبر: 2368838

انجمن تورهای گلف حرفه‌ای آمریکا قرارداد خود را با باشگاه گلف دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فسخ و اعلام کرد که رقابت‌های قهرمانی گلف ۲۰۲۲ در باشگاه ملی گلف ترامپ در بِدمینیستر برگزار نخواهد شد.

انجمن تورهای گلف آمریکا شب گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که تنها چند روز پس از ورود غیرقانونی و حمله گروهی از حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در اعتراض به نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور، قرارداد خود را با رئیس جمهوری آمریکا فسخ کرده است.

«جیم ریچرسون» رئیس انجمن مسابقات گلف حرفه‌ای آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیات مدیره انجمن امشب به استفاده از حق فسخ قرارداد منعقد شده به منظور برگزاری مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۲ در باشگاه گلف بدمینیستر ترامپ رای داد.

ریچرسون همچنین در ویدئویی که روی تارنمای انجمن گلف آمریکا بارگذاری شد، اضافه کرد که «کاملا محرز شده است که برگزاری رقابت‌های قهرمانی در باشگاه گلف ترامپ به برند انجمن حرفه‌ای گلف آمریکا لطمه وارد کرده و توانایی این انجمن را برای اجرای بسیاری از برنامه‌ها و تداوم پیشروی به سوی اهداف خود در معرض خطر قرار می‌دهد.»

تصمیم این انجمن برای انتقال بزرگ‌ترین رقابت قهرمانی خود به خارج از املاک رئیس جمهوری آمریکا که دوران تصدی چهارساله‌اش در کاخ سفید کمتر از دو هفته دیگر به اتمام می‌رسد، اقدامی بی‌سابقه محسوب می‌شود.

در بیانیه‌ای که به رویت ای‌بی‌سی نیوز رسیده است، سخنگوی سازمان ترامپ اعلام کرد که آنها از این اقدام «به شدت ناامید» شده‌اند.

 

منبع: ایرنا
ارسال نظر: