دولت نجات ملی یمن: آمریکا راس تروریسم است

کدخبر: 2368923

سخنگوی دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که قصد آمریکا درباره تروریستی خواندن انصارالله ناشی از نزاع داخلی در این کشور است و این تصمیم بر عزم و اراده این جنبش برای مقابله با آمریکا می‌افزاید.

ضیف الله الشامی، سخنگوی دولت نجات ملی یمن گفت: آمریکا رأس "تروریسم" بین المللی و ناظر بر آن است. اظهارات هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا درباره تأسیس داعش و مسلح کردن آن را تمام جهان می‌دانند. همه آن‌ها یک ائتلاف واحد در یمن دارند. 

الشامی گفت: تصمیم وزارت خارجه آمریکا درباره "تروریستی" خواندن انصارالله ناشی از نزاع داخلی با پایان دوره دولت کنونی و رفتن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از کاخ سفید است. ترامپ برای کاهش فشار بر هم‌پیمانان عربستانی و اماراتی خود تلاش می‌کند. تصمیم "تروریستی" خواندن بخشی از مردم یمن ادامه جنایت‌های این گروه در حق مردم یمن در طول سال‌های تجاوز و محاصره است.

وی گفت: این تصمیم آمریکا هیچ تأثیری بر روند نظامی و اجتماعی ما ندارد بلکه بر قدرت و عزم و اراده ما برای مقابله با آمریکا می‌افزاید. تصمیم آمریکا بی معنی است و با این تصمیم راه را به روی توقف تجاوز و محاصره می‌بندد و برای طولانی کردن جنگ تلاش می‌کند. ما آماده رویارویی هستیم. صحبت درباره تأثیر تصمیم آمریکا بر کمک‌های بین المللی در حدی نیست که تصورش را می‌کنند. ما به خدا و مردم خود اعتماد داریم. آمریکا با ویرانگری،گرسنه نگه داشتن مردم یمن و محاصره تروریسم را در پیش گرفت. آمریکا از هیچ روشی برای نابودی مردم یمن در طول شش سال محاصره و تجاوز دریغ نکرد.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: