خاموشی در ۱۰ منطقه پایتخت

کدخبر: 2368933

سخنگوی صنعت برق گفت: در برخی از نقاط کشور مجبور به اعمال محدودیت و خاموشی شدیم که دلیل اصلی آن افزایش مصرف گاز خانگی و محدودیت تحویل سوخت به نیروگاه تلقی است.

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به قطعی برق در مناطقی از پایتخت و همچنین در برخی از استان‌های کشور، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در برخی از نقاط کشور مجبور به اعمال محدودیت و خاموشی شدیم که دلیل اصلی آن افزایش مصرف گاز خانگی و محدودیت تحویل سوخت به نیروگاه تلقی می‌شود.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سوال که چرا محدودیت‌های اعمال شده از پیش به اطلاع مردم نرسیده است، تاکید کرد: تاکنون شرایطی پیش نیامده است تا محدودیت‌ و خاموشی‌ها به شکل متواتر و پیوشته ادامه پیداکند، قطعا اگر به آن شرایط برسیم، پیش از اعمال خاموشی نسبت به اطلاع رسانی اقدام خواهیم کرد.

کاهش 10 درصدی مصرف گاز از اعمال محدودیت خاموشی جلوگیری می‌کند

وی با اشاره به این نکته که شرایط بحرانی فعلی تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: در حال حاضر برنامه‌های گسترده‌ای برای صرفه جویی در مصرف انرژی از جمله کاهش مصرف ادارات، اصلاح روشنایی معابر و سایر برنامه‌ها در دست تدوین است و انشاالله با صرفه جویی مردم از این شرایط عبور خواهیم کرد.

رجبی مشهدی در بیان توصیه‌هایی برای کاهش مصرف انرژی گفت: اگر مردم دمای محل زندگی خود را 1 درجه سیلیوس کاهش دهند، تا 6 درصد در مصرف گاز صرفه جویی خواهند کرد، حال اگر موارد مرتبط با کاهش مصرف برق را نیز در دستور کار قرار دهند، این کاهش مصرف گاز طبیعی به 10 درصد خواهد رسید.

سخنگوی صنعت برق، در پایان با تاکید بر اینکه صرفه جویی 10 درصدی مردم در مصرف گاز طبیعی می‌تواند از اعمال محدودیت و خاموشی جلوگیری کند، گفت: از مردم عزیز به خصوص در مناطق شمالی کشور خواهشمندیم، به صرفه جویی در مصرف انرژی اقدام کنند.

لازم به ذکر است، برق بسیاری از منازل  استان تهران از ساعتی پیش در مناطق 1، 2، 3، 4، 6، 9، 10، 13 و 14 قطع شده است و این قطعی برق کماکان ادامه دارد.

همچنین بر اساس گزارشات مردمی، برق شهرهای استان گیلان، البرز، مرکزی، اصفهان، سمنان، قم و اردبیل نیز قطع شده است.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: