رونمایی بایدن از بسته حمایتی خود در برابر کرونا

کدخبر: 2369077

انتظار می‌رود جو بایدن از بسته حمایتی خود در برابر بحران کرونا امروز رونمایی کند.

شبکه خبری سی ان بی سی در گزارشی اعلام کرد «جو بایدن»، رئیس جمهور منتخب آمریکا انتظار می‌رود تا امروز از بسته حمایتی خود در برابر بحران کرونا که دیر زمانی انتظار آن می‌رفت، رونمایی کند. این در حالی است که سی ان بی سی به نقل از افراد آگاه اعلام کرد تیم انتقالی بایدن انتظار دارد تا حمایت دو حزب دموکرات و جمهوری خواه را برای این لایحه کنگره جذب کند.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود این بسته حمایتی شامل شماری از اولویت‌های دموکرات‌ها باشد که از جمله آن می‌توان به تقویت پرداخت مستقیم ۶۰۰ دلار به بیشتر آمریکایی‌ها اشاره کرد که به تازگی به تصویب رسیده است؛ همچنانکه انتظار می‌رود شامل تمدید افزایش بیمه بیکاری و حمایت از دولت‌های محلی و ایالت‌ها باشد.

این در حالی است که جمهوری خواهان نسبت به طرح بایدن، احتیاط بیشتری را به خرج می‌دهند. در سایه بسته ۹۰۰ میلیون دلاری ماه گذشته، جمهوری خواهان شاید تمایل داشته باشند تا جو بایدن، رئیس جمهور منتخب جدید امریکا برنامه خود را به شکل مرحله‌ای اجرا کند.

«تام بلاک» تحلیلگر سیاسی واشنگتن در مرکز «Fundstrat Global Advisors» در واشنگتن در ایمیلی اعلام کرد من معتقدم این بسته مشوقی بر دور جدیدی از پرداخت‌های مستقیم متمرکز خواهد شد؛ اما این پرداخت‌ها کمتر از ۲ هزار دلاری خواهد بود که کنگره خواهان آن است.

او در ادامه افزود: برخی جمهوری خواهان درگیر خواهند شد و امیدوارم قانونگذاران بتوانند از اتلاف وقت از سوی جمهوری خواهان جلوگیری به عمل اورند.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا ماه هاست که گفته کاهش مشکلات اقتصادی و حمایت از امریکایی اولیت نخست وی به شمار می‌رود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: