محرومیت دانش آموزان آذربایجان غربی از شاد

کدخبر: 2369091

آذربایجان‌غربی دارای ۶۲۲ هزار دانش‌آموز است که به گفته مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از این تعداد ۱۰۸ هزار نفر به برنامه آموزشی شاد دسترسی ندارند که از این تعداد نیز ۳۳هزار و ۴۰۰ نفر دانش آموزان مناطق عشایری هستند که از شیوه‌های دیگر آموزش همچون مدرسه تلویزیونی و بسته های آموزشی که توسط گروه های آموزشی استان تهیه شده است، استفاده می‌کنند.

با شیوع اپیدمی کرونا، تعطیلی مدارس و شروع آموزش‌ مجازی، کادر آموزش و پرورش به خصوص معلمان درگیر سختی‌های این فضا شدند؛ بدون تردید برای آموزش مجازی باید زیرساخت‌های لازم  تامین شود.

این در حالی است که هنوز بسیاری از کاربران اعم از دانش‌آموزان و معلمان از کیفیت خدمات شبکه شاد رضایت ندارند و همچنان درگیر مشکلات تدریس و آموزش آنلاین هستند.

ناگفته پیداست هر شیوه جدید آموزشی با چالش‌های خاص خود روبروست و دیدگاه‌های متفاوتی نسبت بدان وجود دارد. اما آنچه مسلم است، اینست که در آموزش آنلاین، نحوه آموزش، زمان ناکافی تدریس، قطعی اینترنت، به روز نشدن نرم افزار شاد و کند بودن سرعت اینترنت از جمله دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید که برای دانش‌آموزان و معلمان و والدین نگرانی‌هایی درپی دارد، کما اینکه  دانش‌آموزان زیادی  در برخی مناطق کشور به این برنامه آموزشی دسترسی ندارند.

در برخی نقاط روستایی  آذربایجان غربی نیز امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد و دانش آموزان این مناطق از تدریس آنلاین و برنامه شاد محروم هستند.

آذربایجان‌غربی دارای ۶۲۲ هزار دانش‌آموز است که به گفته مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از این تعداد ۱۰۸ هزار نفر به برنامه آموزشی شاد دسترسی ندارند که از این تعداد نیز  ۳۳هزار و ۴۰۰ نفر دانش آموزان مناطق عشایری هستند که از شیوه‌های دیگر آموزش همچون مدرسه تلویزیونی و بسته های آموزشی که توسط گروه های آموزشی استان تهیه شده است، استفاده می‌کنند.

۱۰۸ روستای مرزی آذربایجان غربی تحت پوشش شبکه شاد نیست

مهین منافی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در حاشیه افتتاح مدرسه روستای اگریقاش شهرستان مهاباد اظهار کرد: به علت نبود زیرساخت‌های اینترنتی ۱۰۸ روستای مرزی تحت پوشش شبکه شاد نیست.

وی افزود: در بیش از یک هزار روستای آذربایجان غربی که در مناطق زرد و سفید هستند، کلاس‌های حضوری کمتر از هفت نفر برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: ۴۴۷ هزار نفر از دانش آموزان استان در سامانه شاد آنلاین هستند و ۱۰/۱۹ درصد از کل دانش آموزانی که در شاد ثبت نام کرده اند به دلایل گوناگون در این برنامه حضور ندارند برای این دانش آموزان پک های آموزشی مختلف و کلاس‌های رفع اشکال در نظر گرفته شده است.

منافی افزود: در تابستان امسال با همکاری آموزش و پرورش و مسئول آی تی استان یک هزار و ۷۱۱ مدرسه روستایی و یک هزار و ۵۲۵ مدرسه شهری تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ۱۵۰ هزار محتوا برای دانش آموزان استان در مقاطع متوسطه اول و دوم از زمان شیوع ویروس کرونا تهیه شده و کل کتاب‌های ابتدایی محتواسازی و در شبکه شاد بارگذاری شده ‌است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر: