خرید تضمینی مرغ به ۵۰۰ تن در روز رسید

کدخبر: 2369167

سالمی از خرید روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن مرغ در کل کشور از مرغداران خبر داد.

علیرضا سالمی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه پشتیبانی ۱۰۰ درصد نیاز تخم‌مرغ میادین را تامین می‌کند، اظهار کرد: روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن تخم مرغ با نرخ مصوب در میادین توزیع می‌شود و بخشی از نیاز اصناف هم در حال تامین است.

نرخ گذاری قیمت تخم مرغ بسته بندی راهی برای تعادل قیمت

او افزود: از سازمان حمایت انتظار داریم‌که هر چه سریع تر قیمت تخم مرغ بسته بندی را اعلام کند چرا که این موضوع در کاهش قیمت بر بازار اثر گذار است‌.

سالمی از توزیع تخم مرغ توسط ماشین‌های سیار خبر داد و گفت: از روز گذشته ماشین‌های سیار در حال عرضه هر شانه تخم مرغ با نرخ ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان در نقاط مختلف به ویژه جنوب شهر هستند که امیدواریم با توزیع مویرگی قیمت تخم مرغ کاهش یابد.

او با انتقاد پیرامون عرضه تخم مرغ بسته بندی با نرخ ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان، بیان کرد: قیمت گذاری تخم مرغ‌های بسته بندی تابع نرخ گذاری سازمان‌حمایت نیست که قرار است این کار از سوی سازمان‌حمایت صورت گیرد که اعلام هر چه سریع‌تر این نرخ بر کاهش قیمت اثر گذار است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تولید تخم مرغ نسبت به سه ماه اخیر کاهشی نداشته است، بیان کرد: مشکل نوسان قیمت مربوط به نظام توزیع است که با ساماندهی بازار به قیمت مصوب نزدیک می‌شویم.

مدیر کل پشتیبانی امور دام‌استان تهران با اشاره به اینکه خرید تضمینی مرغ از مرغداران کماکان در حال انجام است، بیان کرد: روزانه ۱۰۰ تن مرغ از مرغداران تهران و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن مرغ از مرغداران کل کشور خریداری می‌شود تا تولیدکنندگان متحمل زیان نشوند.

سالمی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به انتقاد مرغداران پیرامون قیمت خرید تضمینی، برنامه‌ای برای افزایش نرخ دارید؟ گفت: در حال حاضر مرغ با نرخ مصوب از مرغداران خریداری می‌شود که با وجود آنکه نرخ مصوب به تازگی اعلام شده، برنامه‌ای برای افزایش نرخ نداریم.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: