سرمای اخیر، لوبیا سبز را گران کرد

کدخبر: 2369186

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه گفت: با توجه به سرمای اخیر، قیمت هر کیلو لوبیا سبز در میدان مرکزی به ۲۰ هزار تومان رسیده است.

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان‌میدان‌مرکزی میوه و تره بار با اشاره به اینکه قیمت پرتقال و سیب تغییری نداشته است، اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلو پرتقال با نرخ ۷ تا ۱۰ هزار تومان و هر کیلو سیب با نرخ  ۷ تا ۱۳ هزار تومان بسته به کیفیت در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

او با اشاره به دلایل گرانی لوبیا سبز در بازار افزود: سرمای اخیر، بوته‌ها را خوابانده است و هم اکنون تنها لوبیا از بندر می‌آید که همین امر موجب شده تا قیمت هر کیلو لوبیا سبز در میدان به ۲۰ هزار تومان برسد، اما پیش بینی می‌شود که طی ۲۰ روز تا یک ماه آینده قیمت لوبیا سبز به تعادل برسد.

دارایی نژاد قیمت هر کیلو موز اکوادور را ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان، موز هندی را ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان و موز داخلی را ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به ورود یک کشتی موز هندی در هفته آینده، پیش‌بینی می‌شود که قیمت کاهش یابد، اما قیمت موز اکوادور به علت عدم ثبت سفارش بالاست که اگر اقدام به ثبت سفارش آن نشود، نرخ مجدد افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به اینکه قیمت آناناس کماکان بالاست، بیان کرد: علی رغم کاهش قیمت هر کارتن آناناس از یک‌میلیون تومان به ۷۰۰ هزار تومان، اما نرخ به حدی بالاست که در شرایط فعلی معیشتی امکان خرید هر عدد آناناس با قیمت ۱۰۰ هزار تومان وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه کمبودی در ذخایر سیب و پرتقال وجود ندارد، گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید، امسال به دولت پیشنهاد داده‌ایم که نیازی به ذخیره سازی نداریم چرا که تولید مرکبات مازندران بالای ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن و مرکبات جنوب ۵۰۰ هزار تن است که در مجموع تولید ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتنی مرکبات، مازاد بر نیاز داخل است که باید بخشی از آن به بازار‌های هدف صادر شود. همچنین تولید سیب کشور بالای یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن است که با این وجود کمبودی در عرضه وجود ندارد.

دارایی نژاد با اشاره به دلایل گرانی بادمجان در بازار گفت: با توجه به سرمای اخیر، قیمت بادمجان در بازار افزایش یافته است، در حالی که در هفته گذشته قیمت هر کیلو بادمجان بیش از ۲ تا ۳ هزار تومان نبود که پیش بینی می‌شود طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده بازار به آرامش برسد.

افزایش ۵ درصدی سیب و پرتقال همزمان با بازگشایی تالار‌های پذیرایی

این مقام مسئول در پایان درباره تاثیر بازگشایی تالار‌های پذیرایی بر بازار میوه تصریح کرد: با بازگشایی تالار‌ها و ازدیاد تقاضا برای خرید، پیش‌بینی می‌شود که قیمت سیب و پرتقال حدود ۵ درصد افزایش یابد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: