پیش‌بینی انتقام پس از تحلیف بایدن

کدخبر: 2369218
خبرنگار:

اندیشکده واشنگتن در تحلیلی با اشاره به اینکه نُجَباء در پوشش گروه‌های نوظهور و ناشناخته به نیروهای آمریکایی در عراق حمله می‌کند، احتمال داد گروه‌های مقاومت بعد از تحلیف بایدن ضربه انتقامی وارد کند.

به گزارش نسیم‌آنلاین به نقل از سایت خبری مشرق؛ به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، انستیتو "واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک" در تحلیلی به قلم «مایکل نایتس» کارشناس ارشد امنیتی ـ نظامی، پیش‌بینی کرد که ممکن است ایران و گروه‌های مقاومت عراقی بعد از تحلیف «جو بایدن»، برای انتقام ترور شهیدان سلیمانی و المهندس وارد عمل شده و بدین‌ترتیب نخستین بحران را برای رئیس‌جمهور جدید آمریکا رقم بزنند.

این اندیشکده با اشاره به روند افزایشی و همچنین تنوع حملات ضدآمریکایی در خاک عراق، هشدار داد: بعید نیست دامنه این تهدیدها از عراق فراتر رفته، به خاک سوریه و حتی خلیج‌فارس نیز گسترش یابد.

تحلیلگر آمریکایی در ادامه، مقاومت اسلامی نُجَباء را یکی از گروه‌های پیشتاز عراقی در حمله به منافع ایالات‌متحده در منطقه خواند و نوشت: برای سرویس اطلاعاتی آمریکا محرز است که این جنبش همراه با چند تشکیلات عراقی دیگر، در پوشش گروه‌های تازه‌تأسیس و ناشناخته با اسامی گیج‌کننده مانند "اصحاب الکهف" و "قاصم الجبارین" به نیروهای ما ضربه می‌زند.

«مایکل نایتس» در پایان به ساکنان جدید کاخ‌سفید توصیه کرد که ضمن اتخاذ تدابیر بازدارنده، برای واکنش فوری و قاطع به چنین حمله محتملی، کاملا آماده باشند.

در همین رابطه، انستیتو "صلح" وابسته به دولت آمریکا نیز با انتشار گزارشی به قلم «اشلی لین» پژوهشگر حوزه ایران و خاورمیانه، تحریم‌های وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده علیه مقاومت اسلامی نُجَباء را عکس‌العمل واشنگتن به همکاری این جنبش با سپاه پاسداران توصیف کرد.

این مؤسسه آمریکایی خاطرنشان ساخت: شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل نُجَباء که نامش به‌دلیل رهبری عملیات‌های ضدآمریکایی از سال ۲۰۰۸ در لیست سیاه دولت آمریکا قرار گرفته است، دریافت پشتیبانی فنی ـ لجستیکی ـ نظامی از جمهوری اسلامی ایران را مخفی نمی‌کند و فعالیت نیروهایش را در عراق و سوریه توسعه داده است.

3034431

منبع: مشرق
ارسال نظر: