پادشاه مراکش برای پذیرش نتانیاهو شرط گذاشت

کدخبر: 2369247

پادشاه مراکش پذیرش دعوت رسمی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به تل‌آویو را به از سرگیری مذاکرات صلح با فلسطینیان مشروط کرد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» امروز (دوشنبه) به نقل از منابع فرانسوی اعلام کرد که «محمد ششم» پادشاه مراکش، که دعوتی رسمی از سوی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای سفر به تل آویو پس از عادی سازی روابط دریافت کرده است، پذیرش این دعوت را مشروط کرده است.

این روزنامه نوشت: پادشاه مراکش به شرط اعلام از سرگیری مذاکرات صلح میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان در این سفر و همچنین برگزاری نشست مشترک با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، این دعوت را می‌پذیرد و به تل آویو سفر می‌کند.

روزنامه معاریو افزود: «دیوید گفرین»، رئیس جدید دفتر ارتباطی رژیم صهیونیستی در مراکش، که طی چند روز آینده به رباط سفر خواهد کرد، برای تأمین هزینه این دیدار تلاش خواهد کرد.

بر این اساس، پادشاه مراکش که رئیس کمیته قدس و سازمان همکاری اسلامی است، می‌خواهد با استفاده از این موقعیت مراکش را به نقش میانجیگری که در انعقاد توافق صلح با مصر و توافق اسلو داشت به این کشور بازگرداند.

روزنامه معاریو در پایان اعلام کرد که مداخله‌های شخصی پادشاه مراکش با هدف تاکید بر موقعیت این کشور در برابر دولت جدید آمریکاست تا تضمینی باشد برای اینکه واشنگتن هرگز از به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی عقب نشینی نکند و همچنین به معنای باز کردن کانالی مکمل است که به ابتکار عمل صلح فرانسه، مصر، آلمان و اردن منجر شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در پی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بالاترین نشان لیاقت این کشور را به محمد ششم، پادشاه مغرب (مراکش) اعطا کرد.

اعطای نشان موسوم به «نشان معتبر لیاقت» به پادشاه مراکش به دلیل آنچه تاثیر مثبت وی در عرصه سیاسی خاورمیانه بویژه در امر از سرگیری روابط با رژیم صهیونیستی خوانده شده، صورت گرفته است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: