نیکزاد:هیچ گروه و رسانه‌ای حق اهانت به اقوام اصیل ایرانی را ندارد

کدخبر: 2369276

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ فرد و رسانه‌ای حق توهین به اقوام اصیل ایرانی را ندارد.

کمال حسین‌پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: کردها از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین اقوام ایرانی هستند و متأسفانه در رسانه ملی که از بیت‌المال تأمین می‌شود، شاهدیم که به اقوام اصیل ایرانی توهین می‌شود.

وی خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما، تصریح کرد: چرا اجازه می‌دهید که در برنامه‌های صدا و سیما به اقوام اصیل ایرانی توهین شود؟ مگر رهبر معظم انقلاب بارها نفرمودند که توهین به اقوام و مذاهب رسمی کشور، خط قرمز نظام است؟ پس چرا به این توصیه‌ها عمل نمی‌کنید؟

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چطور اجازه می‌دهید که به فرهنگ اصیل ایرانی توهین شود؟ باید بدانید که لباس کردی، لباس غیرت، شهامت و مردانگی است و ما نمایندگان کرد در مجلس شورای اسلامی به هیچ فردی اجازه نمی‌دهیم که نسبت به این قوم اصیل توهینی سر زبان بیاورد.

حسین‌پور تأکید کرد: لازم است در انتخاب مجریان صدا و سیما دقت نظر شود و همچنین این مجری باید از مردم غیور و انقلابی کرد عذرخواهی کند.

وی همچنین ضمن انتقاد از وضعیت معیشتی مردم، گفت: آقای روحانی! مگر وضعیت معیشتی مردم را نمی‌بینید؟ قیمت کالاهای اساسی هر روز در حال افزایش است و نوسانات بورس مردم را سرگردان کرده که باید این وضعیت ساماندهی شود.

در ادامه جلسه علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر، گفت: هیچ کس، هیچ گروه و هیچ رسانه‌ای حق اهانت به اقوام اصیل ایرانی را ندارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کردهای باغیرت، افتخار ایران و انقلاب اسلامی هستند و از رئیس سازمان صدا و سیما درخواست می‌کنم که در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: