تعویق زمان انتخابات پارلمانی در راستای منافع ملت عراق نیست

کدخبر: 2369445

یک تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در سخنانی تأکید کرد که تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور منافع ملت عراق را تأمین نمی کند.

«عامر الکبیسی» کارشناس مسائل سیاسی عراق به تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور واکنش نشان داد و از آن به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: واقعیت آن است که تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق نمی‌تواند تأمین کننده منافع و مصالح ملت عراق باشد. انتخابات باید در موعد مقرر خود برگزار می‌شد.

این تحلیلگر عراقی در ادامه یادآور شده است: درحال حاضر انتخابات چند ماه دیگر به تعویق افتاده است. معلوم نیست تا زمان برگزاری انتخابات چه اتفاقات دیگری رخ دهد و چه تصمیمات دیگری اتخاذ گردد.

پیش از این هم «ولید ابراهیم» کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق گفته بود: تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق باعث شد تا دیگر موضوع زودهنگام بودن انتخابات معنا و مفهوم خاصی نداشته باشد. زودهنگام بودن انتخابات، مفهوم خود را از دست داده است.

این کارشناس عراقی در ادامه یادآور شد: علیرغم اینکه کمیساریای عالی انتخابات برای توجیه تعویق انتخابات تلاش می‌کند، به تأخیر انداختن این انتخابات یک موضوع فنی نبوده است، بلکه یک موضوع کاملاً سیاسی بوده است.

کابینه عراق روز گذشته موعد جدید انتخابات پارلمانی این کشور را مشخص کرد. یک منبع عراقی اعلام کرد: کابینه عراق دهم اکتبر آینده را موعد برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرده است.

بر این اساس، اعلام موعد جدید انتخابات پارلمانی عراق در جریان نشست کابینه به ریاست مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور و پس از پیشنهاد تعویق انتخابات از سوی کمیساریای عالی انتخابات صورت گرفت.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: