ترس از بایدن، نتانیاهو را وادار به پس گرفتن طرح شهرک‌ها کرد

کدخبر: 2369448

یک روزنامه صهیونیستی خبر داد که نخست‌وزیر این رژیم به علت ترس از رئیس جمهور منتخب آمریکا طرح اخیر خود درباره شهرک‌های صهیونیست‌نشین را پس گرفته است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم طرح خود درباره قانونی کردن چند کانون صهیونیست‌نشین را پس گرفته است.

وبگاه صهیونیستی «والا» روز گذشته خبر داد که نخست‌وزیر این رژیم در تلاش است تا پیش از به قدرت رسیدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا پنج کانون‌ صهیونیست‌نشین را در کرانه باختری قانونی کند (جزئیات بیشتر).

روزنامه «القدس» به نقل از یدیعوت آحارانوت در این خصوص گزارش داد که مخالفت «بنی گانتز» وزیر جنگ و هشدار «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و چند مقام وزارت خارجه این رژیم درباره اینکه این طرح ممکن است در آینده، بحران بزرگی با دولت «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا ایجاد کند، باعث شد که نتانیاهو طرح خود را پس بگیرد.

جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا ظهر امروز به وقت واشنگتن (شامگاه امروز به وقت تهران) در مراسمی رسمی به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا معرفی خواهد شد و بدین ترتیب دوران ریاست جمهور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا رسما پایان خواهد یافت.

طبق گزارش یدیعوت آحارانوت، در روزهای اخیر، برخی مسئولان شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری با بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده‌اند تا طرح کانون‌های صهیونیست‌نشین را که اغلب آنها در منطقه «جبل الخلیل» قرار دارند، تصویب کند.

با این حال و علی‌رغم آنکه این پیشنهاد در جلسه عصر روز گذشته کابینه رژیم صهیونیستی مطرح شد؛‌ اما همانطور که اشاره شد، فشارهای مقامات صهیونیست باعث پس گرفتن این طرح شد.

طرحی که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش داشت آن را در جلسه روز گذشته کابینه رژیم مطرح کند، هدف از آن، قانونی سازی پنج کانون صهیونیست‌نشین جدید و غیرقانونی در کرانه باختری بود که به عنوان شهرک‌های جدید الحاق می‌شدند. 

در بخش دیگری از این طرح، به اداره مدنی رژیم صهیونیستی این اجازه داده داده شده بود که ده‌ها کانون صهیونیست‌نشین کوچک و غیرقانونی دیگر را طی مدت زمانی کوتاه در آینده آن هم بدون نیاز به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی سازمان‌دهی کند.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: