ترامپ: به نحوی بازخواهیم گشت

کدخبر: 2369467

«دونالد ترامپ» در آخرین سخنرانی رسمی خود در میان هوادارانش در خصوص کسب دوباره قدرت ابراز امیدواری کرد و گفت به نحوی به سمت ریاست‌جمهوری بازخواهد گشت.

«دونالد ترامپ» که تنها ساعاتی به پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش باقی مانده در آخرین سخنرانی رسمی خود در میان هوادارانش به تمجید از عملکرد خود پرداخت و در خصوص کسب دوباره قدرت ابراز امید‌واری کرد.

وی در صحبت‌های خود، برای دولت جو بایدن، آرزوی موفقیت کرد و گفت: «آنها موفقیت بزرگی را کسب خواهند کرد و زیر‌بنا برای انجام کاری را در اختیار دارند.»

ترامپ در ادامه باز هم به تمجید از عملکرد دولت خود پرداخت و با گفتن خداحافظی به طرفدارانش افزود: «ما به نحوی باز خواهیم گشت.»

دونالد ترامپ بعد از ارائه این سخنان، در میان هوادارانش حضور پیدا کرد و به همراه «ملانیا ترامپ» همسر خود به سمت هواپیما حرکت کرد. وی پایگاه شکاری اندروز را به مقصد فلوریدا ترک کرد.

بامداد بامداد امروز (سه‌شنبه شب به وقت محلی) کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ترامپ دستور عفو و تخفیف مجازات برای ۱۴۳ نفر را صادر کرده که از این میان ۷۳ نفر عفو کامل شده و ۷۰ نفر دیگر تخفیف مجازات گرفته‌اند.

کاخ سفید در این بیانیه، لیست کامل این افراد را آورده است که از میان آنان نام «استیو بنن» استراتژیست سابق کاخ سفید و مشاور ترامپ به چشم می‌خورد.

این در حالی است که پیشتر هم برخی منابع خبر داده بودند که ترامپ، استیو بنن را که متهم به کلاهبرداری است و ظاهراً با شورش‌های کنگره ارتباط داشته، عفو کرده است.

یکی از افراد دیگری که مورد عفو کامل ترامپ قرار گرفته «آوی‌اِم سِلا»، شهروند سرزمین‌های اشغالی است که در سال ۱۹۸۶ در رابطه با پرونده «جاناتان پولارد» به جاسوسی متهم شده بود.

جاناتان پولارد تحلیلگر سابق نیروی دریایی آمریکا است که سال ۱۹۷۸ به اتهام درز اسناد و اطلاعات محرمانه برای اسرائیل، باز‌داشت شد. وی به حبس ابد محکوم شده بود اما پنج سال پیش با آزادی مشروط وی موافقت شده بود.

از سوی دیگر «جو بایدن» که تا ساعاتی دیگر به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد خواهد کرد، قصد دارد در اولین روز کاری خود حداقل ۱۵ دستور اجرایی را به منظور بی‌اثر کردن اقدامات ترامپ صادر کند.

بازگشت به توافق اقلیمی پاریس و سازمان جهانی بهداشت، لغو منع مهاجرتی از چند کشور با اکثریت جمعیت مسلمان و توقف ساخت دیوار مرزی با مکزیک از جمله این دستورات خواهند بود.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: