خطیب‌زاده خبر داد: سفر ظریف به باکو، مسکو، ایروان، تفلیس و ترکیه از روز دوشنبه

کدخبر: 2369549

سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر وزیر امور خارجه به جمهوری آذربایجان، روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه از روز دوشنبه خبر داد و مسائل دوجانبه، آخرین تحولات قفقاز و بررسی زمینه‌های گسترش صلح و ثبات در منطقه را از جمله اهداف این سفرها برشمرد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) از سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در رأس هیأتی از روز دوشنبه (ششم بهمن ماه) به جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه و دیدار با همتایان و دیگر مقامات این کشورها خبر داد.

وی مسائل دوجانبه، آخرین تحولات قفقاز، پروژه‌های در دست همکاری و بررسی زمینه‌های گسترش صلح و ثبات در منطقه را از اهداف این سفر خواند.

پیش از این محمدجواد ظریف از سفرش به این کشورها خبر داده و گفته بود: ان‌شاءالله اگر هفته آینده برنامه‌ها درست پیش بیاید و تست کرونا ما نیز خوب بربیاید، قصد دارم به قفقاز و روسیه سفر داشته باشم. معمولا اعلام نمی‌کنم، ولی فکر می‌کنم تاریخ سفرها به جمهوری آذربایجان، روسیه، ارمنستان و گرجستان تعیین شده است.

ظریف خاطرنشان کرد: با ترکیه نیز مشغول گفت‌وگو هستیم. شب گذشته با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت‌وگوی تلفنی خوبی داشتم. ان‌شاءالله آن را نیز تعیین می‌کنیم. قصدم این است به کشورهایی که می‌توانند برای کمک به بحران قره باغ و وضعیت صلح و ثبات در منطقه همکاری کنند، سفر کنم.

ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه سه‌شنبه شب تلفنی درباره مناسبات دوجانبه به رایزنی پرداختند.

لازم به ذکر است پیش از این سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از سفر ظریف به مسکو خبر داده بود و «ماریا زاخارووا» سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه نیز اعلام کرد که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه هفتم بهمن ماه (۲۶ ژانویه) سفری به مسکو خواهد داشت.

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه عنوان کرد که وزیر خارجه این کشور قرار است در مسکو با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره مسائل مختلف از جمله قره باغ کوهستانی دیدار و رایزنی کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این (آذر ماه) قصد داشت سفری به باکو و مسکو داشته باشد که به خاطر شرکت در جلسات مربوط به بودجه این سفر به تعویق افتاد و بعد از آن ظریف در تهران میزبان همتای آذربایجانی خود بود.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: