بایدن درخصوص ایران راه ترامپ را ادامه می‌دهد

کدخبر: 2369555

رئیس مرکز ارزیابی تحقق سیاست‌های کلی نظام در خصوص آغاز دوران ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا گفت: بایدن درخصوص ایران راه ترامپ را ادامه می‌دهد.

سید یاسر جبرائیلی صبح امروز در جمع فعالان فضای مجازی تبریز گفت: اگر بایدن عاشق برجام بود در روز اول که ۱۷ فرمان بازگشت به قراردادهای بین‌المللی را صادر کرد، فرمان بازگشت به برجام را هم صادر می‌کرد.

وی ادامه داد: کسانی که به بایدن عشق می‌ورزند، نمی‌خواهند اشتراک نظر دو حزب آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی را درک کنند. دوگانه مقاومت و مذاکره به تاریخ پیوسته و دولت‌های بعدی از هر طیفی که باشد، رویکرد دولت فعلی را طی نخواهد کرد.

رئیس مرکز ارزیابی تحقق سیاست‌های کلی نظام با تاکید بر اینکه بایدن هم در خصوص ایران راه ترامپ را ادامه خواهد داد، گفت: علاوه بر بیماری غربزدگی، بیماری غرب هراسی نیز داریم که نمی‌گذارد واقعیات جامعه آمریکا دیده شود.

وی ادامه داد: واقعیات آمریکا نشان می‌دهد، دولت بایدن روی ثبات نخواهد دید اما خودسانسوری ما درباره واقعیات ایالت متحده، از آمریکا کدخدا ساخته است. ما مسئله تحریم را در بستر دولتی نخواهیم توانست حل کنیم. ما باید منافع خصوصی و بنگاه‌های کوچک خود را با بنگاه‌های کشورهای همسایه گره بزنیم تا اراده‌ای برای تحریم وجود نداشته باشد.

جبرائیلی در خصوص ضرورت توجه به ظرفیت علمی و اجرایی جوانان در کشور اظهار داشت: هم‌اکنون در رودبار و قزوین با فرآیندی جدید نهاده‌های ارزان دامی تولید و قیمت گوشت گوسفند بعد از ذبح حدود ۲۰ هزار تومان تمام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این فرآیند فراگیر شود، کشور از واردات چندین میلیارد دلاری نهاده‌ها بی‌نیاز خواهد شد اما تحقق فراگیر چنین ظرفیت‌هایی به دولت جوان نیازمند است.

جبرائیلی افزود: شهر تبریز در سال گذشته ۱۲۰ میلیون دلار صادرات داشته و هیچ مشکلی هم برای وارد کردن پول خود نداشته است، اینگونه ظرفیت‌ها باید تقویت شود. ایده‌ی دولت جوان حزب اللهی برای گذار از فرمان آتش به اختیاری صادر شده است.

وی گفت: فرمان آتش به اختیار در دوره‌ای صادر شد که مرکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دچار اختلال بود، دولت جوان حزب‌اللهی، جریان آتش‌به‌اختیار را سازماندهی کرده و مرکز تصمیم‌سازی را از اختلال نجات می‌دهد. تا زمانی که نسل اول و دوم انقلاب اراده‌ای نداشته باشد، دولت جوان حزب‌اللهی شکل نخواهد گرفت.

رئیس مرکز ارزیابی تحقق سیاست‌های کلی نظام سپس افزود: در بیانیه گام دوم، چهل بار واژه جوان بکار برده شده است و نشان می‌دهد که جریان جوان حزب‌اللهی، لازمه چهل ساله بعدی انقلاب است. رهبری واقعاً نگران هدر رفت سرمایه اجتماعی جوانان هستند.

وی افزود: نقطه مقابل دولت جوان حزب‌اللهی، دولت پیر ناکارآمد لیبرال است البته پیشکسوتان سرحالِ کارآمد نقطه مقابل دولت جوان نیستند. در مسیر تحقق دولت جوان باید چالش‌ها، ظرفیت‌ها و مسائل مهم به طور مستمر احصا و شناسایی شود. ما در مرکز ارزیابی و تحقق سیاست‌های کلی، بطور مستمر درحال شناسایی مسائل و ارائه راهکار هستیم.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: