مسکو: آمریکا مشکلات داخلی خودش را حل کند

کدخبر: 2369620

وزارت خارجه روسیه به موضع مداخله‌جویانه آمریکا درباره تظاهرات ضد دولتی در روسیه واکنش نشان داد و به واشنگتن توصیه کرد، مشکلات داخلی این کشور را حل کند.

اظهارنظر سفارت آمریکا در روسیه و همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تظاهرات حامیان «الکسی ناوالنی» سیاستمدار مخالف رئیس‌جمهور روسیه، واکنش وزارت خارجه روسیه را در پی داشت.

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد، صفحه فیس بوک وزارت خارجه روسیه اظهارنظر سفارت واشنگتن در مسکو درباره تظاهرات ضد دولتی روز گذشته در روسیه را رد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد، ایالات متحده باید مشکلات داخلی این کشور را برطرف کند و از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها دست بردارد.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات سفارت آمریکا در روسیه، بر «دورویی» این سفارتخانه در رابطه با حمله مرگبار ۱۷ دی طرفداران دونالد ترامپ به کنگره و عدم اظهارنظر دیپلمات‌های آمریکایی و محکوم کردن این حمله تاکید کرد.

در بیانیه این وزارتخانه تصریح شد: «دورویی به ابزاری خطرناک برای دیپلماسی ایالات متحده به ویژه در دوره همه‌گیری کووید-19 تبدیل شده است. مراقب مشکلات داخلی خودتان باشید و در امور داخلی یک کشور دیگر دخالت نکنید».

سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه درباره تظاهرات حامیان «الکسی ناوالنی» سیاستمدار روس مخالف ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور گفته بود: «گزارش تظاهرات در ۳۸ شهر روسیه  و دستگیری معترضان و روزنامه نگاران را نظاره گر هستیم».

این مقام آمریکایی افزود، آمریکا از حقوق معترضان حمایت کرده و هرگونه اقدام علیه آن‌ها را محکوم می‌کند. 

بعد از این سخنان مداخله جویانه سفارت واشنگتن در مسکو، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرد: «ما از مقام‌های روسیه می‌خواهیم همه بازداشت شدگان را آزاد و فورا و بدون قید و شرط الکسی ناوالنی را آزاد کند».

ناوالنی که تحت مجازات تعلیقی است یکشنبه ۱۷ ژانویه توسط ماموران فدرال در فرودگاه «شرمتیو و» مسکو بازداشت شده است. وی از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: