قیمت مصوب مرغ حداکثر ۵ درصد افزایش می‌یابد

کدخبر: 2369645

ملک نیا گفت: افزایش قیمت مصوب مرغ مجدد بررسی و پیشنهاد شده است اما حداکثر ۵ درصد خواهد بود.

ملک نیا مدیرکل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر تصریح کرد: نرخ مصوب تنظیم بازار هر کیلو مرغ زنده ۱۴ هزار و ۴۰۰  تومان درب مرغداری  و نرخ هر کیلو مرغ در خرده فروشی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است که مهرماه مصوب شده است.

او ادامه داد: از مهر ماه تاکنون هزینه های تولید در این حوزه از جمله نرخ ذرت و کنجاله، جوجه ریزی ، ریزمغذی ها و واکسن افزایش یافته که بر اساس آن دوباره قیمت مصوب مرغ بررسی شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: دو هفته پیش قیمت جدید پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی را به سازمان حمایت اعلام کردیم تا به ستاد تنظیم بازار اعلام و مصوب شود.

او در خصوص چرایی افزایش مکرر  قیمت مرغ که کالای پرمصرف خانوار است، تصریح کرد: بیشتر نهاده ها وارداتی است و در این مدت قیمت جهانی نهاده ها به دلیل شرایط کرونایی تغییر کرده است.

ملک نیا بیان کرد: در ۶ ماه اول سال مشکلاتی در تامین نهاده ها داشتیم که باعث تغییر قیمت در مهر ماه شد. در حال حاضر خیلی درصد بالایی افزایش قیمت مرغ نداریم و حداکثر ۵ درصد خواهد بود.

او افزود: الان مرغداران مشکل خاصی در تامین نهاده ندارند و بخش زیادی از مشکلات توزیع نهاده رفع شده است.

این مقام مسئول در واکنش به صحبت رئیس سازمان حمایت مبنی بر گرانی مرغ به دلیل کمبود عرضه گفت: هیچ کمبودی در تولید و  عرضه مرغ نداریم. در آبان ماه ۱۱۰ میلیون قطعه، در آذر ۱۱۳ میلیون و در دی ماه ۱۲۳ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است و برای دو ماه آخر سال پیش بینی شده ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام گیرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: