ظریف: برجام در دوره اوباما هم نقض شد

کدخبر: 2369659

وزیر امور خارجه گفت: کمیسیون مشترک ۳ ماه یک بار جلسه در سطح معاونین وزرا دارد و در این جلسه گفت‌و‌گو می‌شود و حتما یکی از نکاتی که گفت‌و‌گو می‌شود بحث خسارات ما خواهد بود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که بارها از سوی مقام‌های دولتی از جمله رئیس دفتر رئیس‌جمهور عنوان شده است که مطالبه ایران از دولت جدید آمریکا بازگشت این کشور به دوران قبل از ترامپ است و این در حالی است که در همان دوره اوباما نیز برجام بارها نقض شده بود، گفت: نکته‌ای که باید بر آن تاکید کنم این است که برای اجرای تعهدات  آمریکا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: بعد اینکه آمریکا تعهدات خود را انجام داد، می‌آید و در داخل 5+ 1برجام می‌نشیند. آن وقت می‌شود عضوی از کمیسیون مشترک برجام. کمیسیون مشترک هم 3 ماه یک بار جلسه‌ای در سطح معاونین وزرا دارد و در این جلسه گفت‌و‌گو می‌شود و حتماً یکی از نکاتی که گفت‌و‌گو می‌شود بحث خسارات ما خواهد بود. حتماً یکی از نکات گفت‌و‌گو نحوه اجرا خواهد بود.

وی با بیان اینکه در گذشته هم همین گفت‌و‌گو صورت می‌‌گرفت، تصریح کرد:‌ ما تعداد زیادی نامه در دوره اوباما به کمیسیون مشترک درباره عدم اجرای تعهدات آمریکا نوشتیم که باز این روش را ادامه می‌دهیم.

ظریف خاطرنشان کرد:‌ البته این را هم نباید فراموش کنیم آمریکا در دنیا هیچگاه به عنوان یک کشور قانونمداری شناخته نمی‌شد، نه اینکه فقط در دوره ترامپ باشد، هیچگاه در هیچ دوره‌ای کشور قانونمندی شناخته نمی‌شد و از این موضوع نباید متعجب باشیم، همه می‌دانند که این اتفاقات باعث بی‌حیثیتی خودشان شد.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: