کنترل بیماری کرونا با طرح شهید سلیمانی

کدخبر: 2369820

­جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سازمان‌های جهانی بهداشت پیش بینی می‌کردند که در این روزها مرگ و میر کرونایی ایران به هزارو۲۰۰ نفر در روز برسد، اما با طرح شهید سلیمانی کرونا کنترل شد.

سردار سرتیپ محمدحسین سپهر - جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در برنامه تیتر امشب گفت: بسیج در نظارت، حمایت و مراقبت حضور پررنگ دارد، اما در حوزه حمایتی نقش ویژه‌ای دارد.

وی افزود: در اوج تحریم و تهدید و پاندمی بیماری کرونا در کشور گروه‌های بسیج با محور محله به مقابله با بیماری پرداختند.

سردار سپهر گفت: سازمان‌های جهانی پیش بینی می‌کردند که در این روزها مرگ و میر کرونایی به هزار و دویست نفر هم برسد، اما با طرح شهید سلیمانی با بیماری به خوبی مقابله شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در بخش حمایتی، پزشک و پرستار هیچ کمبود نیروی انسانی نداریم.

سردار سپهر گفت: ۵۴ هزار پایگاه در سراسر کشور در حوزه سلامت داریم و در برخی مناطق هم امکانات سیار فراهم است و خدمات می‌دهیم.

وی افزود: سازوکار رصد و بیماری کرونا یک تجربه جدید است و بسیج تجربیات ارزشمندی در این باره به دست آورده است.

سردار سپهر گفت: شبکه بسیج محله و شبکه‌های خدمات دهی کمک‌های متنوع آموزشی، مالی و … در اختیار هموطنان قرار می‌دهند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیج بر اساس نیازهایی که مردم دارند نه تنها در عرصه کمک مالی به نیازمندان بلکه در عرصه‌های دیگر مثل غربالگری بیماری، توزیع اقلام بهداشتی و … برای پیشگیری و مقابله با کرونا ورود پیدا کرده است.

سردار سپهر گفت: بسیج اقشار و وزارت بهداشت یک ابتکار جدید در حوزه مدیرتی داشتیم که این همکاری ارزشمند است. همکاری ارزشمندی میان اورژانس، هلال احمر، وزارت بهداشت، بسیج و … به وجود آمده است.

وی افزود: تمام ابزار بسیج برای ریشه کنی بیماری در مازندران انجام شد.

‌اصفهان شهر نارنجی و قرمز ندارد

طاهره چنگیز - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفت: آمار کرونا در استان با شیب ملایم در حال افزایش است.

وی افزود: امیدوارم با نظارت بیشتر این شیب ملایم کنترل شود. اصفهان شهر نارنجی و قرمز ندارد.

طاهره چنگیز گفت: همکاری تنگاتنگی دانشگاه علوم پزشکی با بسیج دارد و در طرح شهید سلیمانی بیش از سه میلیون نفر غربالگری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: برنامه رهگیری بیمار با همکاری بسیج در حال انجام است.

طاهره چنگیز گفت: بیش از ۸۰۰ تیم کار نظارتی را در بین اقشار و محلات انجام می‌دهند.

رعایت قرنطینه‌ها در کنترل بیماری خیلی مهم است

دکتر موسوی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم گفت: در استان موج سوم بیماری دیرتر از کشور اتفاق افتاد، اما این روند از یک هفته پیش رو به کاهش گذاشته است.

وی افزود: این بیماری پیچیدگی خاصی دارد، اما اتفاقی که افتاد کار مشترک بسیج و کادر بهداشتی است که این هماهنگی اهمیت بالایی دارد.

دکتر موسوی گفت: کنترل بیماری در موج سوم در استان مازندران زمینه خوبی بود برای همکاری بسیج، هلال احمر کادر درمان. اگر این همکاری نبود قرنطینه بیماران بسیار مشکل بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: رعایت قرنطینه‌ها در کنترل بیماری خیلی مهم است و اگر این به خوبی انجام نشود گرفتاری ما بیشتر خواهد شد.

 

 

 

منبع: مهر
ارسال نظر: