با صرفه جویی مردم هنوز خاموشی اعمال نشده است

کدخبر: 2369849

سخنگوی صنعت برق گفت: در تاریخ ۶ بهمن ماه سال جاری نیروگاه‌های حرارتی کشور ۸۱ میلیون متر مکعب گاز تحویل گرفته‌اند.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به میزان تحویل گاز به نیروگاه‌های حرارتی تولید برق گفت: طی یک هفته گذشته به دلیل برودت هوا و افزایش میزان مصرف گاز خانگی، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها حدود 60 میلیون متر مکعب کاهش یافت.

سخنگوی صنعت برق کشور در تشریح جزئیات گاز تحویلی به نیروگاه‌ها با قدردانی از هماهنگی‌ها و تلاش‌های مجموعه شرکت ملی گاز، گفت: در تاریخ 29 دی ماه سال جاری، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها به حدود 140 میلیون متر مکعب رسیده بود.

کاهش 60 میلیون متر مکعبی گاز تحویل به نیروگاه‌ها

وی ادامه داد: در تاریخ 6 بهمن ماه سال جاری نیروگاه‌های حرارتی کشور  81 میلیون متر مکعب گاز تحویل گرفته‌اند.

رجبی مشهدی با بیان این نکته که روز 7 بهمن نیز گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در همان حدود  6 بهمن است، تاکید کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته توسط شرکت ملی گاز، افزایش مصرف گاز خانگی منجر به تامین نشدن سوخت ‌نیروگاه های برق شده و همین امر تولید برق را با محدودیت جدی مواجه کرده است.

همکاری مردم باعث جلوگیری از خاموشی برق شده است

این مقام مسئول در توضیح راهکارهای موجود به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: در صورتی که هموطنان در سراسر کشور تنها دمای محیط خانۀ خود را یک درجه کاهش دهند و روشنایی های اضافی را خاموش کنند، مشکل تامین انرژی کشور در حوزه گاز و برق حل خواهد شد و نیازی به اعمال خاموشی نیز نخواهد بود.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به دلیل انتشار جداول خاموشی احتمالی، تاکید کرد: جداول منتشر شده توسط شرکت های توزیع نیروی برق سراسر کشور، برنامه خاموشی های احتمالی است و با صرفه جویی مشترکان خاموشی ها اعمال نخواهد شد.

رجبی مشهدی در پایان ضمن تشکر از مردم به دلیل توجه به اهمیت صرفه‌جویی انرژی گفت: تا به این لحظه به دلیل همکاری مردم و مشترکان صنعتی خاموشی در بخش خانگی اعمال نشده است.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: