نباید اجازه جنگ و درگیری مجدد در منطقه را بدهیم

کدخبر: 2369903

وزیر امور خارجه با بیان اینکه منطقه ما شرایط سختی را گذرانده است، گفت: امروز نیاز است از شرایط جدید برای همکاری در منطقه استفاده کنیم تا مجددا جنگ و درگیری در منطقه ایجاد نشود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که صبح امروز(پنجشنبه) در ادامه سفر به حوزه قفقاز وارد گرجستان شده است، در بدو ورود به این کشور گفت: در سفر به سه کشور قبلی منطقه هم درباره روابط دوجانبه صحبت کردیم و هم درباره همکاری‌های منطقه‌ای رایزنی‌هایی را داشتیم.

ظریف افزود: منطقه ما شرایط سختی را گذرانده است امروز نیاز است که این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و از شرایط جدید برای همکاری در منطقه استفاده کنیم تا مجددا جنگ و درگیری در منطقه ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: امروز در گرجستان قصد دارم با مقامات این کشور درخصوص روابط دوجانبه گفتگو کنم. ما روابط دوجانبه دیرینه‌ای با گرجستان داریم و زمینه‌های همکاری با این کشور بخصوص در حوزه ترانزیت بسیار زیاد است. در سفر قبلی هم گفتگوهای خوبی در این زمینه داشتم.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: نیاز است که در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای با مقامات گرجستان صحبت کنیم. حساسیت های دوستان ما در گرجستان نسبت به برخی کشورهای منطقه را می‌دانیم و تلاش می کنیم از یک چارچوب منطقه‌ای برای همکاری و کاهش تشنج‌ها و تنش‌ها استفاده کنیم.

ظریف تصریح کرد: امیدوارم با توجه به شرایط جدید بین‌المللی بتوانیم در گفتگو با مقامات گرجستان، موانع همکاری های دوجانبه را رفع کنیم یا کاهش دهیم و به سمت همکاری‌های بیشتر بین دو کشور پیش برویم. در حوزه ترانزیت همکاری‌های مثبت بین دو طرف وجود دارد. در زمینه کریدور جنوب-غرب که هم با آذربایجان و هم با ارمنستان در زمینه آن صحبت کردیم به گرجستان ختم می‌شود و سپس به دریای سیاه می‌رسد.

 

 

منبع: مهر
ارسال نظر: