بودجه پیشنهادی دولت در راستای بهبود زندگی مردم نیست

کدخبر: 2369984

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مجلس یازدهم از زمان آغاز به کار خود حمایت از اقشار ضعیف جامعه را در دستور کار قرار داده اما در بودجه تقدیمی دولت به مجلس به این موضوعات توجه نشده است.

سید علی یزدی خواه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به دنبال حمایت از اقشار ضعیف جامعه است، گفت: متأسفانه موج افسارگسیخته گرانی‌ها و هزینه‌های گزاف زندگی فشار زیادی را به مردم به ویژه اقشار ضعیف و طبقات رو به پایین جامعه وارد کرده است.

وی افزود: مجلس یازدهم از همان روزهای شروع به کار خود، هدف اصلی را توجه به مردم محروم و بهبود وضعیت معیشت آنان قرار داد. برای مثال مجلس برای حل مشکل مسکن مردم، طرح جهش تولید و تأمین مسکن را تدوین کرده است که بر اساس این طرح باید سالی یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود و مجلس به دنبال آن است که سازو کار قانونی شدن این طرح، فراهم شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین قانون مالیات بر خانه‌های خالی و همچنین قانون الزام دولت به تأمین کالاهای اساسی از جمله قوانین مهمی است که مجلس شورای اسلامی در این مدت به تصویب رسانده و همه این قوانین در راستای حمایت معیشتی از مردم بوده است.

یزدی خواه بیان کرد: در لایحه بودجه تقدیمی دولت برای سال آینده آن طور که باید و شاید به این موضوعات توجه نشده است و بر این اساس مجلس شورای اسلامی در تلاش است که به گونه‌ای بودجه را به تصویب برساند که فشار بر اقشار ضعیف جامعه کاهش یابد.

وی افزود: حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی که دولت اصرار زیادی به ابقای آن داشت، در این راستا در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسید و هدف مجلس از حذف این دلار از محاسبات بودجه، آن است که دلار ۴۲۰۰ تومانی محل رانت برای عده‌ای خاص شده و طی سالهای اخیر بیش از ۵۶ میلیارد دلار از سرمایه‌های کشور در این عرصه به نابودی کشیده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس به دنبال آن است که عواید حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را در جهت کمک به اقشار ضعیف جامعه به کارگیرد و بر این اساس رویکرد مجلس شورای اسلامی توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر جامعه است.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: