گردش مالی ۳۵۰میلیون دلاری اسباب‌بازی در ایران

کدخبر: 2370014

مهرداد بیات گفت: ۳۵۰میلیون دلار گردش مالی اسباب‌بازی در ایران است در حالی که هنوز اتحادیه مستقلی برای آن وجود ندارد.

نشست تخصصی «برندینگ و بازارسازی جهانی و منطقه‌ای در صنعت اسباب‌بازی» در حاشیه ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار شد.

مهرداد بیات در ابتدای این نشست گفت: زمانی که کودک رشد می‌کند، از طریق بازی به تبیین ارتباط خود با جهان پیرامون می‌پردازد. او با بازی، با جاذبه زمین، نیروی عمل و عکس‌العمل، ارزش‌ها و رسوم جامعه، اخلاقیات و احترام به دیگران آشنا می‌شود.

این استاد دانشگاه به گردش مالی صنعت اسباب‌بازی در ایران اشاره و بیان کرد: ۳۵۰ میلیون دلار گردش مالی اسباب‌بازی در ایران است که تنها ۱۵ میلیون دلار آن به اسباب‌بازی‌های داخلی اختصاص دارد و این در حالی است که ۱۷ میلیون کودک و نوجوان زیر ۱۵ سال در ایران وجود دارد.

به گفته بیات هنوز که هنوز است اتحادیه مستقلی برای اسباب‌بازی وجود ندارد و بخشی از این صنعت با همه اهمیت آن زیر نظر اتحادیه خرازی و بخش دیگر زیر نظر اتحادیه نایلون و پلاستیک است.

این عضو انجمن مدیران منابع به اهمیت برند اشاره و بیان کرد: یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های یک شرکت، نام و نشان تجاری آن است. تا آنجا که ارزش ویژه برند از ارزش دارایی‌های فیزیکی به مراتب بالاتر است.

بیات، مراحل لازم برای نام‌گذاری یک برند را برشمرد و افزود: بازاریابی و شناخت بازار، مخاطب‌شناسی، تحقیق درباره نام‌های موجود در بازار، مطالعات تخصصی در زمینه روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، آواشناسی و… از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

این استاد دانشگاه به ضرورت نیروی متخصص در حوزه اسباب‌بازی اشاره و بیان کرد: توان داخلی در زمینه تولید اسباب‌بازی‌های با کیفیت باید افزایش پیدا کند و ما در این زمینه به تربیت نیروی متخصص نیاز داریم.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: