ظریف در نخجوان: امیدواریم شاهد برقراری صلح پایدار در منطقه باشیم

کدخبر: 2370030

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سفرش به پنج کشور امروز وارد نخجوان شد و در بدو ورود ابراز امیدواری کرد که با همکاری ایران و سایر کشورهای منطقه، زمینه صلح پایدار در منطقه فراهم شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به منطقه امروز (شنبه) وارد جمهوری خودمختار نخجوان شد و در بدو ورود در گفت‌وگویی عنوان کرد: در پایان سفر به پنج کشور منطقه و در قسمت آخر سفر به نخجوان آمدیم تا یک بررسی درباره امکانات ترانزیتی و همکاری در منطقه بعد از پایان جنگ قره باغ داشته باشیم.

وی افزود: ان‌شاءالله با همکاری کشورهای منطقه این امکان برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای منطقه فراهم شود که در مسیر همکاری و هماهنگی بیشتر ترانزیتی بعد از جنگ تأسف بار (درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان) با هم همکاری کرده و زمینه یک صلح پایدار را در منطقه فراهم کنند. 

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از یکشنبه شب (پنجم بهمن ماه) سفری را از باکو آغاز کرد و در مدت حضورش در جمهوری آذربایجان با رئیس جمهور، وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی پس از آن به مسکو رفت و با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه، اوضاع منطقه به خصوص تحولات سوریه، افغانستان و یمن و برجام به رایزنی پرداخت.

او در ادامه و در مقصد سوم این سفر وارد ایراون شد و ضمن رایزنی با «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان با همتای ارمنستانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و از آنجا در تفلیس با مقامات گرجستان دیدار کرد. ظریف پس از آن راهی استانبول شد و با همتای ترکیه‌ای خود و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و همکاری‌های شش جانبه منطقه‌ای به گفت‌وگو نشست.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: