رئیس جمهور بر اساس قانون اساسی باید پاسخگوی مجلس باشد

کدخبر: 2370105

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:کمیسیون تلفیق بودجه را اصلاح کرده و بر اساس قانون اساسی باید رئیس جمهور پاسخگوی مجلس باشد اما وی می‌گوید بودجه‌ای را که مجلس تصویب کرده عملیاتی نمی‌کنیم.

روح الله متفکر آزاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی گفت: وظیفه مجلس آن است که دولت را در مقام پاسخگویی قرار دهد و متأسفانه ما شاهدیم که در لایحه تقدیمی دولت به مجلس سقف اوراق رعایت نشده، وابستگی بودجه به نفت افزایش یافته و عدم اصلاح ساختار بودجه دیده می‌شود و همچنین این بودجه تورم زا است.

وی بیان کرد: کمیسیون تلفیق بودجه این موارد را اصلاح کرده است و بر اساس قانون اساسی باید رئیس جمهور پاسخگوی مجلس باشد اما وی می‌گوید بودجه‌ای را که مجلس تصویب کرده عملیاتی نمی‌کنیم و خروجی بودجه را نمی‌پذیریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوال بنده آن است که آیا مجلس باید هزینه این بودجه سر تا پا اشتباه را بپذیرد؟ دولت می‌گوید اصلاحات مجلس در بودجه باعث تورم شده است که این گونه نبوده و ما باید به شأنیت مجلس توجه کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها شاهد تورم شدید به ویژه در قیمت تخم مرغ، مرغ و همچنین اجاره مسکن هستیم و با این بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده است، عملاً ما باید پاسخگوی آن باشیم، چرا که دولت گفته است که بودجه اصلاح شده مجلس را نمی‌پذیرد.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: