پورابراهیمی: با حجم عظیمی از فرار مالیاتی مواجه هستیم

کدخبر: 2370107

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز تاسف کرد که با حجم عظیمی از فرار مالیاتی مواجه هستیم.

محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طی تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس به دنبال تذکر کاظم دلخوش، اظهار داشت: اگر کسی در جریان اقدامات کمیسیون اقتصادی نیست و از آن اطلاع ندارد عملکرد کمیسیون را زیر سوال نبرد.

وی افزود: در موضوع پایه‌های مالیاتی که سر فصل درآمد پایدار است در مجلس دهم ما کلیات سی جی تی را تصویب کردیم اما دولت مخالفت کرد و از ما فرصت خواست تا لایحه به مجلس بیاورد. در نهایت با این که دولت اقدامی انجام نداد که نهایتا ما در مجلس به بررسی آن پرداختیم.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات کمیسیون اقتصادی بحث سامانه مودیان فروشگاهی بود که ما امروز  ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار درگاه الکترونیکی داریم اما ۵۰ درصد اطلاعات آنها در دسترس نیست.

وی با بیان اینکه ما با حجم عظیمی از فرار مالیاتی مواجه هستیم، گفت: چندین جلسه در این خصوص با مجموعه های مربوطه برگزار شده است ما اقدامات لازم برای مولدسازی دارایی های دولت را شروع کرده ایم خواهش می کنم اگر همکاران از اقدامات کمیسیون اقتصادی اطلاعی ندارند آن را زیر سوال نبردند. ما گام های لازم را برداشته ایم و برای همین است که اکنون انتظار عمل داریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون اقتصادی تلاش کرد و بحث پایه های مالیاتی آن هم نه بر درآمد اقشار ضعیف بلکه مربوط به دلالان را تصویب کرد. حدود دو نیم ماه قبل این بحث به صحن مجلس آمد و گزارش آن ارائه شد.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: