عدم حضور روحانی در مجلس یعنی استنکاف از قانون

کدخبر: 2370108

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه طبق قانون رئیس‌جمهور موظف به حضور در مجلس بوده و تمکین نکرده، گفت: رئیس‌جمهور باید در مجلس درباره مابه‌التفاوت نرخ ارز، پول‌‌پاشی در ارز 4200 تومانی و عدم پرداخت یارانه به بخشی از مردم توضیح دهد.

حجت‌السلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 13 بهمن)‌ در جلسه علنی و در تذکری اظهار داشت: مردم ایران از هر قوم و قبیله‌ای بایستی طبق قانون اساسی از حقوق مساوی برخوردار باشند.

وی افزود: رئیس‌جمهور موظف به تمکین به قانون بوده و باید در صحن علنی مجلس حضور می‌یافت که تمکین نکرده و می‌گویند طبق مصوبه کرونا در مجلس حضور پیدا نکرده ولی او می‌گوید من مدافع قانون اساسی بوده و حقوق‌دان هستم اما به نظر می‌رسد او قانون اساسی را نخوانده است و نباید بعدها بگوید مجلس به من توهین کرد بلکه این مطالبه ما متن قانون است.

عضو هیأت رئیسه تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید در صحن علنی مجلس حضور می‌یافت و درباره مابه‌التفاوت نرخ ارز و پول‌پاشی در ارز 4200 تومانی و 120 میلیارد تومانی که به دانشگاه دادند توضیح می‌داد.

سلیمی گفت: رئیس‌جمهور باید در مجلس توضیح می‌داد چرا یارانه را به بخشی از مردم داده و به بخشی دیگر نداده‌اند ضمن اینکه توضیح می‌داد چرا حقوق خانوارهای تحت پوشش را نداده‌اند.

عضو هیأت رئیسه گفت: بر اساس اصل 52 قانون اساسی بودجه سالانه مربوط به کل کشور است در حالی که ردیف‌ها و جداول این بودجه بایستی از سوی کمیسیون تلفیق به نمایندگان داده می‌شد که این کار به موقع صورت نگرفته است.

وی افزود: بودجه شرکت‌های دولتی هم بایستی توسط کمیسیون تخصصی به نمایندگان داده می‌شد که این کار هم انجام نشده است.

قالیباف در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: درباره تذکر شما در خصوص ارسال جداول بودجه به نمایندگان دستور می‌دهم این کار را انجام دهند.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: