صالحی: دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای رفاه مردم است

کدخبر: 2370133

علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر را تبریک گفت و تاکید کرد: حرکت در مسیر وصول به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و برخورداری از دستاوردها، مواهب و مزایای صنعت هسته‌ای برای مقاصد بشری و ایجاد رفاه و آسایش در سطح ملی است.

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور در این پیام آورده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

« وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»

برای اینجانب مایه‌ی بسی مباهات است که در آستانه ورود پیروزمندانه ملت سرافراز و تمدن‌ساز ایران اسلامی به سده جدید خورشیدی، فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و سالگرد پیروزی شکوهمند و معجزه‌آسای نهضت امام خمینی(ره) را به محضر همه‌ی عدالت‌جویان، خاصّه ملت عزیز ایران تبریک و شادباش عرض نمایم.

بدون تردید، یکی از ثمرات و برکات پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، حرکت در مسیر خوداتکایی و تقویت توان و اقتدار ملی از رهگذر توجه عمیق به‌ ضرورت گسترش مرزهای دانش و دستیابی به علوم و فنون نوین است. در این میان یکی از جلوه‌های بارز و برجسته این رویکرد انقلابی، حرکت در مسیر وصول به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و برخورداری از دستاوردها، مواهب و مزایای صنعت هسته‌ای برای مقاصد بشری و ایجاد رفاه و آسایش در سطح ملی است. اینجانب در حالی این نکات را بر صفحه کاغذ قلمی می‌کنم که دستاوردهای غرورآفرین این صنعت ملی در عرصه‌های گوناگون ازجمله در حوزه‌های  فناوری‌ کوانتومی، لیزر، رادیو داروها، کشاورزی هسته‌ای و... آغاز فصلی جدید در میدان توسعه کاربرد فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای در قرن پانزدهم هجری شمسی است.

اینجانب همراه و هم‌زبان با سایر اعضای خدوم خانواده سخت‌کوش صنعت هسته‌ای کشور، ضمن ادای احترام به روح پرفتوح پیر جماران و محی‌الدین زمان، حضرت روح‌الله(رضوان‌الله تعالی علیه) و شهیدان گران‌قدر نهضت اسلامی به‌ویژه شهدای صنعت هسته‌ای، بار دیگر با رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و آحاد ملت مقاوم و قدرشناس ایران پیمان می‌بندیم تا تمام توش و توان خویش را در راه استقلال و سربلندی این سرزمین خدایی بکار گرفته و با استمداد از عنایات و الطاف خداوندی و به یُمن توجهات خاصه ائمه اطهار(علیهم‌السلام) وظیفه دینی و ملی خود را به انجام رسانیم.

صالح و طالح متاع خویش نمودند -  تا که قبول افتد و که در نظر آید

بلبل عاشق تو عمر خواه که آخر -  باغ شود سبز و شاخ گل به برآید

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: