محدودیت‌ فعالیت‌ها در «تهران» دوباره اعمال می‌شود؟

کدخبر: 2370143

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: از ابتدای هفته جاری با شیب ملایم افزایش بیماران سرپایی و بستری کرونایی رو به رو هستیم، اما مرگ و میر کاهش پیدا کرده است.

علیرضا زالی روز سه شنبه در آیین افتتاح دو پروژه عمرانی بیمارستان ۱۵ خرداد در جمع خبرنگاران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۲ بیمار جدید با تست کرونا در بیمارستان های استان تهران بستری شده اند که ۱۱۰ نفر از این بیماران نیازمند مراقبت ویژه بوده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تهران بستری هستند و ۸۲۰ بیمار نیز در بخش های مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند. 

زالی تصریح کرد: تقریبا در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مراجعه بیماران سرپایی از عدد ۶ هزار نفر بالاتر بوده است و اورژانس برخی بیمارستان های تخصصی در حال شلوغ تر شدن است.  

وی عنوان کرد: اگرچه در تهران نوسانات آماری زیاد است، اما اگر این روند ادامه پیدا کند نشان دهنده آمار جدید است که نیاز است با رعایت پرتکل های بهداشتی به صورت سختگیرانه تر با توجه به پایان سال آمار کاهش یابد. 

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران گفت: در سطح شهر شاهد استفاده منظم تر از ماسک هستیم و موضوع ماسک و فاصله گذاری اجتماعی بسیار اهمیت دارد. حدود ۸۹ درصد بیمارانی که مراجعه کرده بودند در محیط های پر ازدحام حضور داشتند. این افراد در حالی که ماسک به صورت داشتند به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی به کرونا مبتلا شده بودند. 

برنامه ریزی در ستاد ملی مقابله با کرونا برای نوروز ۱۴۰۰

زالی تصریح کرد: ماسک به تنهایی سلامتی را تضمین نمی کند و باید فاصله گذاری اجتماعی به صورت ملی رعایت شود. در خصوص نوروز نیز برنامه ریزی های لازم در ستاد ملی در حال برنامه ریزی است.

 

منبع: ایرنا
ارسال نظر: