دلخوش: مصوبات مجلس نباید باعث تفتیش عقاید شود

کدخبر: 2370215

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس تأکید کرد: مصوبات مجلس نباید باعث تفتیش عقاید شده و بهتر است با بررسی دو شوری طرح شفافیت ارای نمایندگان، کار کارشناسی بیشتری صورت گیرد.

سید کاظم دلخوش در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان در اخطاری بر اساس اصول (۸۴) و (۸۶) قانون اساسی و ماده (۲۲) آیین‌نامه داخلی مجلس، در انتقاد به اظهارنظر الیاس نادران مبنی بر اینکه چرا باید طرح شفافیت آراء دو شوری شود، خطاب به رئیس مجلس گفت: شما باید با آقای نادران بر اساس آیین‌نامه تذکر دهید چرا که در شوراهای استان‌ها به دلیل شیوع کرونا رأی‌گیری به صورت توزیع برگه انجام نشد بلکه به صورت الکترونیکی صورت گرفته است.

بنده به عنوان عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس اعتقاد دارم مصوبات این کمیسیون باید ویرایش شود و در این مورد با رئیس کمیسیون نیز صحبت کرده‌ام؛ بنابراین مصوبات مجلس نباید باعث تفتیش عقاید شده و مشکلاتی را در پی مغایرت با اصول قانونگذاری و تعهد نمایندگان ایجاد کند. شما امروز به درستی ساعاتی از جلسه صحن را به صورت غیرعلنی برگزار کردید و با نمایندگان مشورت کردید، بنابراین نباید نمایندگان این مطالب را از پشت تریبون مجلس بیان کنند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس تصریح کرد: هم اکنون دولت و حتی قوه قضائیه بخشی از مذاکرات خود را ضبط کرده و در اختیار رسانه ملی قرار می‌دهند تا پخش کند، بنابراین لازم است این شفافیت برای همه دستگاه‌های اجرایی شکل بگیرد.

دلخوش در پایان تاکید کرد: اگر طرح شفافیت آراء دو شوری شود، کار تخصصی و کارشناسی بیشتری روی آن انجام می‌شود و باعث می‌شود مجلس و ملت آسیب نبینند.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: