رفتار غیراخلاقی امارات در بازداشت خودسرانه لبنانی‌ها

کدخبر: 2370222

با وجود اینکه امارات، لبنانی‌هایی را که به شکل خودسرانه و بی دلیل بازداشت کرده بود آزاد کرد، اما هنور ابهاماتی درباره سایر بازداشت‌شدگان لبنانی و به ویژه آنهایی که محکوم به اعدام هستند وجود دارد.

روز گذشته 8 فرد لبنانی بازداشت شده در امارات پس از آزادی وارد لبنان شدند. پیش از این نیز 6 تن دیگر از لبنانی‌های بازداشت شده در امارات متحده عربی در روزهای اخیر از زندان‌های این کشور آزاد شدند و البته یکی از آنها ترجیح داد در امارات بماند.

اما روند آزادی بازداشت شدگان لبنانی از زندان‌های امارات که توسط سرلشکر «عباس ابراهیم» مدیر کل امنیت عمومی لبنان پیگیری می‌شود هنوز کاملا روشن نشده و دو مورد در آن مبهم است. اولین مورد در این زمینه مربوط به این است که هنوز دو نفر از بازداشت شدگان لبنانی در امارات آزاد نشده‌اند، در حالی که مسئولان اماراتی به عباس ابراهیم وعده آزادی آنها را داده بودند و بنا به گفته منابع مربوطه قرار است آنها پس از تکمیل پرونده‌های خود به لبنان برگردند.

اما موضوع دیگری که مهمتر و پیچیده‌تر از مسئله بازداشت‌شدگان است مربوط به لبنانی‌های محکوم در امارات می‌شود که حتی برخی از آنها محکوم به اعدام هستند و تعدادشان به 16 نفر می‌رسد. البته مدیرکل امنیت عمومی لبنان تاکید کرده که به تلاش خود برای حل پرونده این افراد ادامه می‌دهد و برای آزادی آنها تلاش خواهد کرد.

شواهد نشان می‌دهد لبنانی‌هایی که از زندانهای امارات آزاد شدند به شکل خودسرانه و ناعادلانه توسط مقامات امارات متحده عربی بازداشت شدند و در پرونده‌های این افراد هیچ گونه سوء ظن در زمینه فعالیت‌های امنیتی و سیاسی و یا حتی مذهبی در امارات دیده نمی‌شود. بنابراین آزادی آنها به معنای تبرئه گناه ابوظبی در بازداشت بی‌دلیل این افراد نیست، بلکه نوعی اقرار به گناه است.

اما نکته جالب توجه اینجاست که بازداشت لبنانی‌های بی‌گناه در زندان‌های امارات علاوه بر پیامدهای روحی و جسمی که برای آنها به دنبال داشته موجب شده تا با یک برچسب اتهام زندگی خود را ادامه دهند که همین امر موجب ایجاد اختلال در فعالیت‌های مربوط به کار و سفرهای بعدی این افراد به کشورهای خارجی می‌شود. این در حالی است که مقامات اماراتی حتی به دلیل بازداشت خودسرانه این لبنانی‌ها عذرخواهی هم نکردند.

روز گذشته حاکمان امارات، هشت لبنانی را از زندانهای خود آزاد کردند و این افراد امروز با هواپیمای شرکت هواپیمایی الشرق الاوسط وارد بیروت شدند.

زندانیان آزاد شده از زندانهای امارات به نام‌های نادر خلیل، حسن حسینی، محمد الحسینی، ماهر الزین، زاهر الزین، علی مخدر، حسن زریق وحسین زریق امروز با پرواز دبی به بیروت به کشورشان بازگشتند.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: