خشم مردم یمن از ربودن زنان به دست متجاوزان

کدخبر: 2370325

ربودن هفت زن در استان مأرب به دست متجاوزان خشم مردم یمن را به دنبال داشت و ساکنان صنعا و عمران علیه این اقدام ننگین دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

ربوده شدن هفت زن به دست مزدوران وابسته به ریاض در استان مأرب خشم مردم یمن را به دنبال داشته است و در این راستا تجمع اعتراض آمیز علیه این اقدام در استان عمران برگزار شد و شرکت کنندگان در این تجمع، جنایات ائتلاف سعودی که آخرین آن فوت «صفا خالد الامیر» در زندان مزدوران در شهر مارب که بر اثر شکنجه رخ داد را محکوم کردند.

عمرانی‌ها همچنین با انزجار شدید از ربوده شدن هفت زن یمنی در مارب، آنرا در راستای جنایات تروریستی علیه ملت یمن دانستند که به دیگر جنایات ائتلاف سعودی افزوده می‌شود.

ساکنان عمران این جنایات را مغایر با قوانین و شریعت و آداب و رسوم قبایل یمن دانستند و اعلام کردند: این جنایات از افرادی که به ارزش‌های اخلاقی پایبند نیستند، سر می‌زند.

عمرانی ها تاکید کردند که جنایت ربودن زنان در مارب لکه ننگی بر پیشانی مزدوران سعودی است و میزان انحطاط اخلاقی متجاوزان و مزدوران را نشان می‌دهد.

عمرانی خواستار به پا خاستن قبایل یمن علیه این اقدام شدند و ائتلاف سعودی را مسئول همه جنایات مرتکب شده علیه زنان و کودکان یمنی دانستند.

سازمان ملل برای توقف جنایات ائتلاف سعودی کاری انجام دهد

در صنعا هم تجمع اعتراض آمیز علیه ربودن زنان برگزار شد وشرکت کنندگان از سازمان ملل خواستند که به مسئولیت خود در توقف جنگ و رفع محاصره از ملت یمن، عمل کند.

شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در صنعا تکرار ربودن زنان را رفتار زننده و جنایتی که ضد اسلام، اخلاق، عرف و رسوم قبایل است، دانستند  و اعلام کردند که قبایل یمن مخالف این قبیل اقدامات جنایتکارانه هستند

قبایل و ساکنان صنعا بر ادامه مبارزه با دشمن و به شکست کشاندن طرح‌های آن و ادامه حمایت از جبهه‌های جنگ با مال و نیروی انسانی تاکید کردند.

مردم صنعا بر ضرورت پاکسازی همه اراضی اشغال شده از سوی مزدوران و حامیان اماراتی و سعودی آنها تاکید کردند و خواستار همدلی یمنی‌ها علیه متجاوزان شدند.

همچنین ساکنان صنعا پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و  حماسه‌ای که آنها در دفاع از یمن رقم می زنند را مورد تمجید قرار دادند.

کارشکنی ائتلاف سعودی در مبادله اسیران

عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته ملی امور اسیران یمن به آخرین نتایج مربوط به مذاکرات مربوط به مبادله اسیران که در امان اردن برگزار می‌شود، پرداخت و گفت: ما از دو هفته قبل با تمام توان به دنبال موفقیت این دور از مذاکرات هستیم.

وی افزود: هدف کاستن از رنج اسیران است اما مزدوران بر شکست مذاکرات اصرار دارند.

یادآوری می‌شود که هیئت صنعا 23 ماه ژانویه گذشته برای مشارکت در دور جدید از گفت‌وگوها درباره پرونده اسیران تحت نظارت سازمان ملل به امان پایتخت اردن رفته است.

تداوم حملات هوایی به یمن

جنگنده‌های ائتلاف سعودی منطقه «الزغن» در «صرواح» در استان مأرب را بمباران کردند.

همچنین حمله هوایی از سوی متجاوزان به «مجازه الشرقیه» در محور «عسیر» انجام شد.

از سوی دیگر نقض آتش بس در استان الحدیده در جنوب غرب یمن هم از سوی مزدوران و متجاوزان وابسته به ائتلاف تحت سرکردگی ریاض ادامه یافت و منابع یمنی از 18 حمله راکتی و توپخانه‌ای و 121 مورد نقض با آتشبارهای دیگر از سوی متجاوزان خبر دادند.

این منابع به 148 مورد نقض آتش بس طی ساعات گذشته از جمله 4 پرواز جاسوسی بر فراز منطقه «الجاح» و هشت پرواز جاسوسی بر فراز مناطق «الجبلیه» و «الدریهمی» اشاره کردند.

زخمی شدن سه کودک بر اثر انفجار بمب خوشه‌ای

خبرنگار المسیره در صعده در شمال یمن از زخمی شدن سه کودک بر اثر انفجار بمب خوشه‌ای متجاوزان در این استان خبر داد.

یادآور می‌شود که بمب‌های خوشه‌ای ممنوعه ای که از سوی ائتلاف وابسته به آل سعود علیه یمنی‌ها استفاده می شود تبعات خطرناکی برای یمنی‌ها دارد و این بمب‌ها از غیرنظامیان قربانی و مجروح می‌گیرند.


 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: