اعلام آمادگی اتریش برای تولید و استفاده از واکسن‌های چینی و روسی

کدخبر: 2370401

صدراعظم اتریش اعلام کرد در صورتی که واکسن‌های کرونای ساخت چین و روسیه به تایید آژانس دارویی اروپا برسد، این کشور آمادگی دارد آن‌ها را تولید و مصرف کند.

«سباستین کورتز» صدراعظم اتریش در یک مصاحبه اعلام کرد کشورش آمادگی دارد واکسن‌های کرونای ساخت چین و روسیه را در صورت تایید از سوی آژانس دارویی اروپا (EMA) تولید و مصرف کند.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی Welt am Sonntag، گفت اگر واکسن «اسپوتنیک وی» یا واکسن چینی در اروپا تایید شود، اتریش قطعاً تلاش خواهد کرد ظرفیت‌های تولیدی شرکت‌های ملی مناسب را برای تولید این واکسن‌ها فراهم کند. 

وی افزود موضوع دست یافتن به امن‌ترین واکسن‌ها در اسرع وقت صرف نظر از کسی است که آن را تهیه کرده است. کورتز همچنین برای تزریق واکسن‌های روسی و چینی در صورت تایید آن‌ها در اروپا اعلام آمادگی کرد.

صدراعظم اتریش اظهار داشت: وقتی بحث واکسن است، چیزی که اهمیت دارد کارایی، ایمنی و دسترسی سریع است نه نزاع ژئوپلتیکی.

او همچنین از روند اداری کُند آژانس دارویی اروپا در تایید واکسن‌ها انتقاد کرد.

دوم فوریه وزارت بهداشت اتریش در پاسخ به خبرگزاری تاس گفته بود این کشور در حال حاضر توانایی تامین نیازهای خود در زمینه واکسن کرونا را دارد اما آماده تحقیق درباره امکان استفاده از واکسن‌های دیگر در صورت تایید آن‌ها در اروپاست.

اتریش واکسیناسیون را از دسامبر ۲۰۲۰ آغاز کرد و تاکنون از واکسن‌های «فایزر» و «مدرنا» استفاده کرده و در انتظار دریافت واکسن «آسترازنکا» به سر می‌برد.

پیشتر دولت اندونزی هم واکسن چینی ویروس «کووید-۱۹» موسوم به «سینوواک بیوتِک» را برای استفاده جهت واکسیناسیون سالمندان تایید کرد.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: