امیر حاتمی:

استقلال دفاعی پایه دستیابی به استقلال اقتصادی است

کدخبر: 2370506

وزیر دفاع گفت: استقلال دفاعی و بازدارندگی نظامی پایه دستیابی به استقلال اقتصادی است.

امیر سرتیپ حاتمی در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و استاندار قزوین برگزار شد گفت:  پیش از انقلاب ۳۰ محصول دفاعی در کشور تولید می‌شد که امروز به برکت انقلاب و با تلاش دانشمندان داخلی این رقم به ۸۰۰ محصول افزایش یافته است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: امروز به استقلال دفاعی و بازدارندگی نظامی دست یافته ایم که پایه دستیابی به استقلال اقتصادی است.

وی افزود: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی بازدارندگی دفاعی فعال است و هرجا تهدیدی علیه کشور شکل بگیرد نیروهای مسلح آن را در نطفه خفه خواهند کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد : امنیت منطقه نه توسط آن‌هایی که از آن سوی دنیا آمده اند بلکه باید توسط کشورهای منطقه تأمین شود.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: به ما می‌گویند چرا تسلیحات می‌سازید، به آن‌ها می‌گوییم سرنوشت کسانی که توان دفاعی نداشتند چه شد و با آن‌ها چه کردید؟

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمن می‌خواهد ما سلاح و توان دفاعی نداشته باشیم تا هر وقت خواست جمهوری اسلامی را تهدید و تهدیداتش را عملی کند که این اتفاق رقم نخواهد خورد و ما همواره در پی تقویت بنیه دفاعی کشور خواهیم بود و این موضوع به کسی ارتباط ندارد.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: امنیت مانند اکسیژن است و آنرا با همه وجود برای میهن اسلامی خود تأمین می‌کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها در دنیا متفاوت بود و شعار بنیادین نه شرقی نه غربی گواهی بر این موضوع بود که البته هزینه‌هایی را نیز برای ما در پی داشت که از جمله انها تحمیل جنگ هشت ساله از سوی دشمنان بود.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه مردم در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی شعارهای پرمغزی از جمله "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" سرمی دادند، تصریح کرد : مردم پیش از انقلاب اسلامی از اینکه استقلال نداشتند ناراحت بودند و رژیم وابسته عزت و استقلال آن‌ها را از میان برده بود.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: