بی‌اعتمادی شهروندان آلمانی به وعده‌های دولت در زمینه واکسیناسیون

کدخبر: 2370511

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی به وعده‌های دولت مبنی بر اینکه تا آخر تابستان همه داوطلبان دریافت واکسن را واکسینه خواهد کرد اعتماد ندارند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی به وعده های دولت آلمان درباره روند واکسیناسیون اعتماد ندارند.

این نظرسنجی که از طرف موسسه "یوگو" و به سفارش خبرگزاری آلمان انجام شده است نشان می دهد که تنها 26 درصد شهروندان آلمانی اعتقاد دارند که اهداف دولت آلمان در زمینه واکسیناسیون شهروندان محقق می شود. 57 درصد شهروندان نظری خلاف این را داشته و 17 درصد هم در این باره ابراز بی اطلاعی کرده‌اند.

دولت آلمان وعده داده که تا 21 سپتامبر همه داوطلبان دریافت واکسن کرونا واکسینه خواهند شد. این خبر را صدر اعظم آلمان اخیرا اعلام کرده و گفته است که تا 21 دسامبر همه بزرگسالان در آلمان واکسینه می شوند. این در حالی است که حتی در هم حزبی ها و اطرافیان مرکل هم در این باره تردید وجود دارد.

47 درصد انتخاب کنندگان احزاب متحد مسیحی به محقق شدن این هدف مرکل اعتماد ندارند و تنها 38 درصد بر این عقیده‌اند که این هدف محقق می شود.

در بین طرفداران دیگر احزاب آلمانی اعتماد به این مسئله کمتر است. در بین طرفداران سبزها تنها 37 درصد در بین طرفداران حزب سوسیال دموکرات 22 درصد و در بین طرفداران حزب لیبرال دموکرات هم 27 درصد شهروندان و در بین احزاب چپ هم 22 درصد و در بین طرفداران حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" 12 درصد به محقق شدن این هدف اعتماد دارند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که بیشتر شهروندان آلمانی دولت آلمان را مقصر تاخیر ایجاد شده در کمپین واکسیناسیون در کشورشان می دانند.

بر این اساس 19 درصد شهروندان مسئول اصلی این اختلال را دولت، 17 درصد اتحادیه اروپا و 11 درصد هم تولید کنندگان واکسن را مقصر این مسئله می دانند. 33 درصد هم همه این ها را به یک اندازه مقصر دانسته‌اند. 7 درصد هم هیچ یک را مسئول به وجود آمدن این اختلال نمی دانند. 12 درصد هم در این باره ابراز بی اطلاعی کرده‌اند.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم ارائه یک طرح دراز مدت برای کاهش محدودیت ها در شرایط فعلی را ممکن ندانسته و گفت: همه آرزوی یک طرح 6 ماهه را دارند، اما در این شرایط کرونایی ارائه چنین طرحی برای کاهش محدودیت ها امکان پذیر نیست و این امر باید به صورت مرحله به مرحله انجام گیرد.

وی تاکید کرد که همچنان هفته های سخت و دشواری در پیش روی ما قرار دارد.

وزیر بهداشت آلمان این ویروس را بسیار دینامیک دانست که شرایط آن به صورت دینامیک تغییر می کند.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 4535 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 158 مرگ کرونایی دیگر خبر داده است.

دبیر کل حزب سوسیال دموکرات آلمان هم انتظار دارد که مقامات دولتی و ایالتی آلمان تمدید قرنطینه سراسری را در نشست روز چهارشنبه خود تصمیم گیری کنند.

انجمن فدرال نیروهای مسلح فدرال آلمان هم درباره ضعف شایستگی عمل ارتش آلمان به دلیل عملیات گسترده برای کمک به مهار کرونا هشدار داده است.

رئیس این انجمن این را دیوانگی دانست که ارتش آلمان به عنوان سازمانی که مسئولیت دیگری ندارد بیش از یک سال است که در مبارزه با کرونا در آلمان کمک می کند. به گفته وی این نشان می دهد که ساختارهای مقابله با فجایع از طرف ارتش به صورت سیستماتیک مورد غفلت قرار می گیرد. وی از شکست دولت سخن گفت و درباره کاهش شایستگی های ارتش در عملیات های دیگر بر اثر استخدام تعداد زیاد نیرو برای کمک به مهار کرونا هشدار داد.

در شهر مونیخ آلمان هم صدها نفر علیه اقدامات و محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. معترضان با خودروهای خود به خیابان ها آمدند. حدود 500 نیروی پلیس در محل این اعتراضات حاضر بودند و پلیس از نقض برخی محدودیت ها خبر داد.

در یک خانه سالمندان در اوزنابروک آلمان هم با وجود واکسیناسیون علیه کرونا از شیوع ویروس انگلیسی خبر داده شده است. در 14 نفر از ساکنان این خانه سالمندان آلودگی به این ویروس مشاهده شده است. این در حالی است که همه ساکنان این خانه سالمندان در 25 ژانویه دومین دوز از واکسن را دریافت کرده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2291441 نفر به کرونا مبتلا شده و 62128 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: