تاکید عمار حکیم بر لزوم رفع فوری تحریم‌های ایران

کدخبر: 2370622

رهبر جریان حکمت ملی عراق، در مراسم روز شهید عراقی در بغداد بر بازگشت فوری آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد.

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در مراسم روز شهید در بغداد بر لزوم تغییر رفتار آمریکا در منطقه و بازگشت فوری آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد و گفت فشار اقتصادی و تهدید امنیتی کمکی به حل مسائل نمی‌کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق، در مراسم روز شهید عراقی در پایتخت این کشور با گرامی‌داشتن یاد و نام شهدای عراقی و همچنین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، معاون سابق سازمان بسیج مردمی این کشور (الحشدالشعبی) گفت: شهید حکیم در راه آزادی ملتش و تغییر معادله استبداد و محرومیت کوشید و مبارزه کرد و به شهادت رسید.

«فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق دیروز (پنج‌شنبه) در همایش «اخوة الدم» (برادران خونی) با حضور «آیت الله ابراهیم رئیسی»، رئیس قوه قضائیه ایران در بغداد، پایتخت عراق از روابط دو کشور سخن گفت و افزود شهید حاج قاسم سلیمانی پیش از اینکه عزیز از دست رفته ایران باشد عزیز از دست رفته عراق است.

عمار حکیم در این مراسم  با تاکید بر حاکمیت ارضی عراق گفت کوتاه آمدن از آن یا سهل‌انگاری در آن به هیچ نحوی پذیرفته نیست، و تاکید کرد که نمی‌پذیریم تروریست‌هایی را که از در خارج کردیم بار دیگر از پنجره وارد شوند، جلوگیری از چنین اتفاقی نیازمند احتیاط کردن، هشیاری جمعی و بیداری اطلاعاتی و همچنین هم‌بستگی آگاهانه اجتماعی است.

سید عمار حکیم گفت: دولت با اتخاذ تدابیر کافی و تعیین جدول زمان‌بندی برای خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور، مردم را مطمئن کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر ضرورت گفت‌وگوی فراگیر و جدی همه کشور‌های منطقه پشت یک میز گفت: اشتراکات تاریخی و جغرافیایی و دینی و فرهنگی ما بسیار بزرگ‌تر از اختلافات سیاسی و بحران‌های مقطعی است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با اظهار امیدواری درخصوص رویکرد دولت جدید آمریکا گفت: امیدواریم که دولت جدید آمریکا در دیدگاه‌ها و پروژه‌های سیاسی خود درقبال مسائل منطقه رویکرد متفاوتی را پیش گیرد.

حکیم تاکید کرد که بازگشت فوری آمریکا به توافق هسته‌ای ایران و برداشتن فوری تحریم‌ها از ملت مظلوم ایران سرآغاز بازگشت امنیت و ثبات به منطقه خواهد بود.

وی در ادامه گفت که فشار اقتصادی و تهدید امنیتی کمکی به حل مسائل نمی‌کند. راه حل فقط با گفت‌وگو و مذاکره به‌دست می‌آید. این را از سر ایمان می‌گوییم، تا عراق و منطقه از دخالت‌ها و نزاع‌ها برکنار بماند، چشم امید به عراقی باثبات و امن در دل منطقه‌ای باثبات و امن داریم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان گفت: در جهان اسلام همچنان فلسطین اصلی‌ترین موضوع باقی خواهد ماند و به حمایت نامحدود خود از حقوق عادلانه ملت فلسطین ادامه می‌دهیم. حق چیزی نیست که مشمول گذر زمان شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: