اسپوتنیک؛ توافق جدید سرویس‌های اطلاعاتی غرب با داعش علیه سوریه

کدخبر: 2370656

خبرگزاری اسپوتنیک از توافق جدید سرویس‌های اطلاعاتی غرب با سرکرده‌های داعش مبنی بر تشدید حملات علیه نیروهای سوری و همپیمانان آنها خبر داد.

منابع رسانه‌ای فاش کردند که سرویس‌های اطلاعاتی غربی که مدعی جنگ با داعش هستند، طی یک سری نشست‌ها با سرکرده‌های این سازمان تروریستی که نامش در فهرست تروریسم بین‌المللی قرار دارد، برای انجام حملات تروریستی در سوریه توافق کرده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک طی گزارشی که شب گذشته (جمعه - ۱۲ فوریه) منتشر کرد، به نقل از یک منبع آگاه نوشت: طبق اطلاعات موثق به دست آمده، از آغاز سال جاری، مجموعه نشست‌هایی با حضور نمایندگان سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای آمریکا، فرانسه و بریتانیا و برخی کشورهای منطقه در منطقه «التنف» واقع در جنوب شرق سوریه که تحت اشغال آمریکایی‌ها است، و نیز در برخی کشورهای همسایه سوریه برگزار شد که سرکرده‌های میدانی داعش و سایر گروه‌های تروریستی در آن حضور داشتند.

به گفته این منبع، در این نشست‌ها موضوع افزایش حملات علیه نیروهای دولت سوریه، گروه‌های مسلح  نزدیک به ایران و پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه بررسی شد.

بر اساس توافق صورت گرفته، کلیساهای مسیحیان، مساجد، مکان‌های عبادی ادیان مختلف در فهرست اهداف این حملات قرار گرفته‌‌اند و در چارچوب توافقات حاصله برای هماهنگی در این خصوص، باید بودجه، تجهیزات، مهمات و سیستم‌های تسلیحاتی مدرن در اختیار این گروه‌های تروریستی قرار گیرد.

وی افزود که از افراد مسلح داعشی، که از عراق منتقل می شوند و از زندان‌ها و اردوگاه‌های بازداشت موقت در مناطق تحت کنترل کردها در غرب رود فرات پس از آموزشهای ویژه زیر نظر مربیان نظامی آمریکایی، آزاد می شوند، برای انجام این حملات تروریستی استفاده خواهد شد.

به گفته این منبع، در همین راستا، قرار است از هسته‌های خاموش گروه‌های تروریستی در جنوب و جنوب غرب سوریه و در شهرهای بزرگ در مرکز این کشور نیز در همین راستا استفاده شود.

این منبع در ادامه گفت، آنچه که به طور ویژه‌ای نگران‌کننده است، اهداف اولویت دار تروریست‌ها است که به دستور سرویس‌های اطلاعاتی غربی عمل می‌کنند. اهدافی که نظامیان روس حاضر در سوریه از آن پرده برداشتند.

به نظر می‌رسد که سوریه در فهرست نقاط حساس ژئوپلتیکی قرار گرفته و در حال حاضر نیروهای ضد روسی در حال فشار بر مسکو در این زمینه هستند. افزون بر آن درگیری‌ها در شرق اوکراین، کریمه و ترانس‌نیستریا تشدید شده و ترکیه نیز برای بازگشت به بازی به عنوان همپیمان فعال واشنگتن و ناتو در منطقه تشویق می‌شود. 

 

منبع: فارس
ارسال نظر: