اولویت‌های بعدی واکسیناسیون کرونا چه کسانی هستند؟

کدخبر: 2370662

معاون درمان وزارت بهداشت، در ارتباط با ادامه کار واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشور، نکاتی را توضیح داد.

قاسم جان بابایی، در ارتباط با بیمارستان‌هایی که برای انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ در کشور در نظر گرفته شده اند، گفت: این بیمارستان‌ها، اغلب آموزشی، درمانی، نظامی، تأمین اجتماعی، خیریه و خصوصی هستند.

وی، بیمارستان امام خمینی (ره) را بزرگ‌ترین مرکز درمانی کشور و پذیرای بیشترین بیماران کرونایی خواند و افزود: بیشترین میزان مراجعات سرپایی و بستری بیماران کرونا در این بیمارستان بوده است.

جان بابایی با بیان اینکه دو سوم مرگ‌های کرونایی در ایران مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است، به برنامه واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشور اشاره کرد و گفت: تمام کسانی که در معرض خطر یا در چرخه انتقال ویروس مؤثر خواهند بود به زودی واکسینه می‌شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت شروع واکسیناسیون از کادر درمان برای کاهش عوارض بیماری، افزود: دو گروه بیش از دیگران در معرض خطر بیماری قرار دارند. گروه اول، کادر پزشکی هستند که به لحاظ اینکه با میزان چرخش بالای ویروس مواجه اند و گروه دوم، افراد بالای ۶۰ سال هستند که اغلب درگیر بیماری‌های زمینه‌ای هستند.

جان بابایی تاکید کرد: بعد از پرسنل ICU، سایر کادر درمان، افراد بالای ۶۵ سال و گروه‌های آسیب پذیر در مقابل بیماری کووید ۱۹ واکسینه می‌شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال با انجام واکسیناسیون، سیکل بیماری در کشور بشکند.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: