ستاد انتخابات کشور رسما تشکیل شد

کدخبر: 2370757

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از تشکیل رسمی ستاد انتخابات در وزارت کشور خبر داد و گفت: در اسفند امسال هیئت مرکزی اجرایی انتخابات را در وزارت کشور تشکیل می‌دهیم.

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در برنامه «بدون خط خوردگی» در رابطه با برنامه‌ریزی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال آینده، گفت: سه شنبه هفته گذشته ستاد انتخابات کشور با احکامی که وزیر کشور صادر کرد، رسماً تشکیل شد و معاون سیاسی وزیر نیز به عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور انتخاب و منصوب شد که این امر سبب انسجام و سازماندهی بهتر برای برگزاری انتخابات خواهد بود.

وی افزود: در اسفند امسال باید هیئت مرکزی اجرایی انتخابات را در وزارت کشور تشکیل دهیم که این هیئت از معتمدین مردم و تعدادی از مقامات کشور از جمله وزیر کشور، وزیر اطلاعات، دادستان کل کشور و یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص ثبت نام داوطلبین ریاست جمهوری هم بیان کرد: این فرآیند از ۲۱ اردیبهشت ماه انجام خواهد شد و در این زمینه وزارت کشور مقدمات کار را فراهم کرده است. کسانی که واجد شرایط هستند و این توانایی را در خودشان مشاهده می‌کنند با مراجعه به وزارت کشور، در ثبت نام انتخابات شرکت کنند.

موسوی در پاسخ به این سؤال که آیا قانون انتخابات تغییر کرده است، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به اصلاح قانون انتخابات ورود کرده‌اند اما به دلیل ابهامات و ایراداتی که شورای نگهبان از این طرح گرفت و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مغایرت‌هایی با ابلاغ‌های رهبر معظم انقلاب تشخیص داد، طرح مذکور به مجلس برگشت خورد و بنابراین طرح تغییر قانون انتخابات نهایی و تصویب نشده است.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: