مقتدی صدر برگزاری نمازهای جمعه را لغو کرد

کدخبر: 2370768

رهبر جریان صدر عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا تصمیم به لغو نمازهای جمعه در مساجد این کشور گرفت.

دفتر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق امروز (یکشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که صدر به دلیل شرایط به وجود آمده در پی شیوع ویروس کرونا تمامی نمازهای جمعه را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: با توجه به شرایط سخت بهداشتی به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا و همسو با دستور العمل‌های کمیته عالی بهداشت و سلامت تصمیم گرفته شد نماز جمعه در تمامی استان‌ها و توابع آنها تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

عصر شنبه نیز دولت عراق در بیانیه‌ای از تعطیلی کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، پاساژها، سینماها و مساجد خبر داده و اعلام کرد، در چارچوب مبارزه با شیوع ویروس کرونا از پنج‌شنبه این هفته به مدت دو هفته، رفت‌وآمدها در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه به طور کامل و در سایر روزهای هفته به صورت جزئی ممنوع خواهد شد.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق عصر شنبه ریاست نشست مهم کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی را بر عهده داشت، در این نشست آخرین تحولات مربوط به کرونا در عراق با توجه به افزایش موارد ابتلا به این ویروس بررسی شده و درباره مهمترین اقداماتی که می‌توان برای مهار آن و جلوگیری از شیوع بیشتر آن در پیش گرفت، گفتگو شد.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است: در این نشست تصمیم گرفته شد از ۱۸ فوریه تا هشتم مارس ۲۰۲۱ رفت‌وآمدها در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه به طور کامل و در سایر روزهای هفته از ساعت هشت عصر تا پنج صبح ممنوع شوند و این تصمیم با توجه به وضعیت اپیدمی مورد بررسی دوباره قرار می‌گیرد.

ربی حسن فلاح، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت عراق پنج‌شنبه گذشته تاکید کرده بود، کشور شاهد افزایش مستمر موارد ابتلا به کرونا و کاهش موارد بهبودی است و گرچه تا این لحظه اوضاع تحت کنترل است، اما ادامه یافتن وضعیت به این شکل می تواند موجب فروپاشی نهادهای بهداشتی شود.

وزارت بهداشت عراق پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد با ابتلای ۲۳۶۹ تن دیگر بیماری کرونا، تعداد کل ابتلاها در کشور به ۶۳۶ هزار و ۹۰۸ مورد رسیده است و در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه نباید سهل‌انگاری شود چراکه گزارش‌های منتشر شده از سوی مراکز کنترل بیماری در عراق حاکی از این هستند که شرایط شیوع این بیماری در کشور بسیار نگران‌کننده شده است.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: