اصلاحیه دولت در بودجه نتوانسته دغدغه‌های مجلس را رفع کند

کدخبر: 2370898

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه اصلاحیه دولت در بودجه نتوانسته دغدغه‌های مجلس را رفع کند گفت: چه اتفاقی رخ داده که درآمد مالیاتی دولت در سال 1400 افزایش پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۲۸ بهمن) و در جریان بررسی کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ اظهارداشت: اصلاحاتی در لایحه بودجه توسط دولت انجام شده که بابت این کار از دولت تشکر می‌کنم اما این سوال وجود دارد که آیا این اصلاحیه توانسته دغدغه‌های مجلس را رفع کند؟

وی افزود: در حوزه مصارف اعتبار ۸۴۱ هزار میلیارد تومانی را ۱۴۰۰ داشتیم که در اصلاحیه جدید این رقم به ۸۵۴ هزار میلیارد تومان رسیده است و عملاً نشان دهنده افزایش هزینه‌ها است ضمن اینکه در بخش هزینه‌ای هم که پیش از این رقم ۶۳۷ هزار میلیارد تومانی را مشاهده می‌کردیم هم اکنون و در اصلاحیه جدید به ۶۵۲ هزار میلیارد تومان رسیده که این افزایش هم معنادار است.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: اعتبارات تملک و عمرانی هم که پیش از این ۱۰۴ هزار میلیارد تومان بوده است به ۱۰۹ هزار میلیارد تومان رسیده که حدود ۵ درصد افزایش داشته است.

سلیمی گفت: در حوزه مالیات چه اتفاقی رخ داده است؟ آقایان می‌گویند که بودجه را دقیق نوشته و از نظرات کارشناسی استفاده کرده‌ایم. 

سلیمی خاطرنشان کرد: چرا سهم شرکت ملی نفت که همواره ۱۴ و نیم درصد است؟ در لایحه قبلی نفت بشکه‌ای ۴۰ دلار بوده است اما در اصلاحیه جدید به 50 دلار رسیده است که این 14.5 درصد با فروش روزانه یک و نیم میلیون بشکه و با قیمت ۵۰ دلار رقم بسیار بالایی می شود. ولی نیاز شرکت ملی نفت مشخص نیست. 

وی در پایان گفت: از دولت انتظار می رود درخصوص اصلاحیه ارائه شده تمام ابهامات و سوالات مطرح شده نمایندگان را به طور کامل و شفاف پاسخ دهد.

 

 

منبع: فارس
ارسال نظر: