سهم صندوق توسعه از مازاد فروش نفت به 38 درصد افزایش یافته است

کدخبر: 2370914

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مقام معظم رهبری درخصوص سهم صندوق توسعه از مازاد بر فروش یک میلیون بشکه نفت تحقق یافته است و این سهم به 38 درصد افزایش یافت.

احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه اظهار داشت: به دلایل مختلفی موافق لایحه اصلاح شده بودجه سال آینده هستم. دولت تغییرات خوبی را در لایحه اعمال کرده است.

وی افزود: اولاً تدابیر مقام معظم رهبری درخصوص سهم صندوق توسعه از مازاد بر فروش یک میلیون بشکه نفت تحقق یافته است و این سهم به 38 درصد افزایش یافت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هزینه های کشور در لایحه بودجه 40 هزار میلیارد تومان کاهش یافت و درآمد مالیاتی برای کاهش وابستگی بودجه به نفت 25 هزار میلیارد تومان افزایش یافت، یعنی درآمد از 225 هزار میلیارد تومان به 250 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه انتشار اوراق در لایحه اصلاح شده کاهش داشته است، گفت: اعتبارات عمرانی نیز 5 تا 6 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است، البته همچنان برای ارز 4200 تومانی برنامه دقیقی در نظر گرفته نشده است، که باید در کمیسیون تلفیق و مجلس در این زمینه تصمیم گیری شود.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به سند تحول قضایی بیان کرد: اعتبارات قوه قضائیه افزایش یافته است، البته نه به اندازه کافی، چرا که سند تحول قضایی نیاز به اعتبارات بیشتری دارد و توقع می رود مانند اعتبارات نهاد ریاست جمهوری، اعتبارات قوه قضائیه نیز افزایش یابد.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم گفت: انتظار می رود نمایندگان به لایحه اصلاح شده پاسخ مثبت دهند تا امروز عصر کمیسیون تلفیق، بررسی خود را آغاز کند، هیات رئیسه تصمیم گرفته تا پیشنهادات قبلی و جدید نمایندگان در لایحه با دقت در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ملاحظات کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه تا حدودی رعایت شده است، تاکید کرد: آنچه در مجلس تصمیم گرفته شود، فصل الخطاب است، باید به این نکته اشاره کرد که نمایندگان نباید به بودجه سه دوازدهم یا دو دوازدهم فکر کنند، ما تجربه آن را در سال 1391 داشته ایم، دولت در آن بازه لایحه را ارسال نکرد و مجلس بودجه سه دوازدهمی ارائه کرد که شورای نگهبان آن را نپذیرفت، چرا که بودجه چنددوازدهم در واقع بخشی از بودجه سال جاری محسوب می شود، از آنجایی که در سال آینده انتخابات برگزار می شود، بودجه آن در سال 99 دیده نشده است و قطعاً شورای نگهبان آن را بازمی گرداند.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: