آخرین وضعیت منطقه زلزله زده «سی سخت»

کدخبر: 2371065

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با بیان اینکه 22 روستا در زلزله شب گذشته سی سخت در استان کهکیلویه و بویر احمد آسیب دیده اند ، گفت: این زلزله 23 مصدوم داشته اما تلفات جانی نداشته است.

محمد باقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت مناطق زلزله زده درشهر سی سخت استان کهکیلویه و بویر احمد چگونه است؟»، گفت:‌با وقوع زلزله در شهر سی سخت و روستاهای تابعه نیروهای امدادی حضور پیدا کردند و تعدادی از مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دادند.

وی با بیان اینکه تاکنون در زلزله اخیر23 نفر مصدوم شده‌اند، بیان داشت: دو نقطه در شهر سی سخت به عنوان محل اسکان موقت ایجاد شده اما هنوز استقبالی از این مکانها از سوی مردم برای اسکان نشده و مردم ترجیح داده‌اند در منازل خود بسر ببرند.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر با اشاره به پوشش روستاهای منطقه و بررسی این مناطق از جهت میزان خسارات وارده و تامین نیازهای مردم، تصریح کرد: حدود به 22 روستا آسیب دیده‌اند.

محمدی با بیان اینکه در این زلزله بیشتر دیوار مکان‌هایی همچون باغ ها دچار آسیب شده، افزود: منازل مسکونی نیز آسیب دیده اند اما بیشتر آسیب‌ها به شکل جزئی و در قالب آسیب به وسائل مختلف منزل است.برخی  از مردم منطقه شب گذشته را در خارج از خانه گذراندند اما اکنون به منازل خود باز گشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه این زلزله هیچ تلفات جانی نداشته است، ابراز داشت: مهمترین مشکل فعلی در منطقه زلزله زده بارش شدید باران است که در روند امداد رسانی مشکلاتی ایجاد کرده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به حضور 150 نیروی امدادی در قالب 15 تیم در منطقه، بیان داشت: آب، برق، و گاز مناطق زلزله زده برقرار است.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: